مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه حفاظت از عرصه‌های ملی آموزش جوامع محلی است، گفت: آموزش‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی و تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 01 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اصغر احمدی گفت: مردم چهارمحال و بختیاری تعلق خاصی نسبت به عرصه‌های ملی و رفع نیاز‌های خود با این منابع دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم نسبت به حفاظت از عرصه‌های ملی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: منابع خدادادی و ثروت‌های ملی نه تنها متعلق به نسل‌های گذشته بلکه نسل آینده نیز در آن سهیم هستند.

وی افزود: لازم است سطح آموزش‌ها به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع افزایش یابد و همیاران طبیعت و جوامع ملی نسبت به جایگاه جنگل‌ها و مراتع به آگاهی مطلوبی دست پیدا کنند.

احمدی با اشاره به اینکه آموزش به جوامع محلی در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی اثرات مثبتی به همراه دارد، بیان کرد: حفظ و نگاه‌داری از منابع طبیعی سبب حفاظت از زندگی انسان در شرایط بحرانی و سیل می‌شود، این عرصه‌ها می‌تواند شدت و سرعت بارندگی‌ها را کنترل کرده تا آب به زمین نفوذ کرده و مانع از فرسایش خاک و ایجاد سیل شود.

وی یادآور شد: در بسیاری از موارد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌تواند عاملی موثر در تخریب این عرصه‌ها باشد و معمولا افراد بر اثر بی‌مبادلاتی، عدم آگاهی و بی‌احتیاطی اقدام به تخریب عرصه‌های ملی می‌کنند اگر بتوانیم آموزش جوامع محلی و مردم را در راستای استفاده درست از طبیعت و عرصه‌های ملی افزایش دهیم می‌توانیم از مشکلات و خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی و تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه حفاظت از عرصه‌های ملی آموزش مردم در راستای حفظ جایگاه عرصه‌های ملی و پوشش گیاهی آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار