مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی تعهد استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 30 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: براساس سند توسعه اشتغال‌ و سرمایه‌گذاری استان، ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی تعهد استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ است. 

وی با بیان اینکه در جلسه کارگروه اشتغال عملکرد دستگاه‌های اجرایی به طور مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد، ادامه داد: براساس آخرین آمار اخد شده از سامانه ملی رصد اشتغال تاکنون، با ثبت ۱۶ هزار و ۶۹۴ فرصت شغلی توسط کاربران دستگاه اجرایی، ۴۸ درصد تعهد استان محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه عملکرد استان را در نیمه نخست سال جاری قابل قبول دانست و گفت: طی جلسات برگزار شده در وزارتخانه، عملکرد استان‌های بالای ۴۰ درصد مورد رضایت دبیرخانه شورای اقتصاد بوده است.

وی با یادآوری کاهش ۵ درصد نرخ بیکاری استان در بهار امسال، اضافه کرد: در بهار امسال جزو استان‌هایی بودیم که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشتیم.

احمدی اضافه کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در کارگروه اشتغال امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود تا پایان سال جامعه عمل بپوشانند تا این روند کاهش نرخ بیکاری در استان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرصت‌های شغلی که توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت می‌شود غالبا هم در بخش خوداشتغالی و هم در بخش کارفرمایی است و براساس موارد مطرح شده در کارگروه اشتغال نیروهای غیربومی در کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی به جزو در موارد تخصص‌های خاص، به ندرت به کار گرفته می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار