"محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر پنجشنبه در قالب سفر نیمروزه میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود که این سفر دستاوردهای شاخص و قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 29 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از ایرنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۲ میهمان استان چهار فصل و لرزبان کهگیلویه و بویراحمد بود و بازدید از تالار مرکزی یاسوج، شرکت در شصت و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه یاسوج، دیدار با مسئولان ارشد استانی از جمله محورهای این سفر بود.

اسماعیلی پیشتر اعلام کرده بود که شعار دولت برگرفته از عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ و هنر است به این معنا که همه نقاط کشور با هر گویش، نگاه و فاصله ای از مرکز کشور، این فرصت و ظرفیت را در اختیار داشته باشند تا بروز استعدادها در جای جای ایران اسلامی فراهم آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سفر خود در شهر یاسوج به خبرنگاران اعلام کرد که با دست پر به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است و خبرهای خوبی برای فرهنگ دوستان دارد.

سفر نیمروزی وزیر به یاسوج

افتتاح فاز نخست تالار مرکزی یاسوج پس از ۱۵ سال انتظار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این طرح بعد از مدت ها (حدود ۱۵ سال) فعال شده و امیدواریم در اسرع وقت در اختیار مردم استان قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شده و فاز نخست آن در ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۱۵ پروژه بزرگ فرهنگی و هنری نیمه کاره در سطح کشور داشتیم که در دولت سیزدهم بخش عمده این تعداد از جمله ساری، ارومیه و کرمان افتتاح شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: پیمانکار قول داده است که بخش اول تالار یاسوج آماده شود، ‌امیدواریم در کمترین زمان تکمیل و تقدیم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کنیم.

وی گفت: پروژه تالار فرهنگی و هنری یاسوج از سال ۸۷ شروع شده و هنوز به به بهره‌برداری نرسیده است.

سفر نیمروزی وزیر به یاسوج

ساخت پردیس سینمایی؛ تحقق یک آرزو در استان

جای خالی یک سینمای بزرگ و پیشرفته در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی احساس می شود و مردم این دیار در سایه رویکرد عدالت فرهنگی حوزه سینمایی کشور امیدوارند که این رویای دیرینه رنگ واقعیت بگیرد.

اسماعیلی با اشاره به ساخت پردیس سینمایی، گفت: ساخت پردیس سینمایی یاسوج را به زودی آغاز خواهیم کرد و مصوب کردیم که همه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر باید مجموعه سینمایی داشته باشند.

وی درخصوص نبود سینما در مرکز استان، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای احداث سینما در مرکز استان انجام شده و به محض اینکه زمین در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت سینما با سرعت و با حداقل زمان و در زیباترین شکل شروع به کار خواهد کرد که در شأن نام استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: ساخت سینماهای جدید و زیرساخت های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

اسماعیلی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه تمدنی چند هزار ساله دارد و یکی از مناطق اصیل و با مردمانی وطن دوست و سخت کوش و در جهت ائتلاف کشور این استان است.

وی گفت: ما از چند هزار سال قبل نام آریوبرزن را به عنوان قهرمان ایرانی‌ها مقابل غربی‌ها داریم و تا امروز همین روحیه و خط دلاورپروری در این استان در دفاع از میهن اسلامی ادامه داشته است.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای مجتمع های فرهنگی و کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزراتخانه قرار گرفته است.

اسماعیلی اظهار کرد: با دست پر به این استان آمده‌ایم به گونه ای که یکهزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های فرهنگی و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کتابخانه های استان اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین ۲ سینمای استان در آستانه افتتاح قرار دارد و سینمای جدید و مجهز هم در صورت تخصیص زمین از سوی استاندار در یاسوج ساخته می شود.

عضو دولت سیزدهم گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس جمهور کارنامه بسیار خوبی را از وضعیت اجرایی طرح های مصوب داد که جای قدردانی از وی دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خبرنگاران گفت: در ابتدای دولت تنها چهار هزار نفر عضو صندوق هنرمندان بودند اما اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اکنون عضو صندوق هنر در کشور هستند ضمن اینکه در روز خبرنگار هدیه ۲۰ میلیون ریالی به خبرنگاران کشور اهدا شد.

اسماعیلی عنوان کرد: مجتمع شهر و هنر به زودی در پرند کلنگ زنی خواهد شد و برای همه اهالی رسانه در استان های مختلف این طرح اجرا می شود.

سفر نیمروزی وزیر به یاسوج

۱۸۰۰ میلیارد ریال به سینمای جوان استان‌ها اختصاص یافت

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۸۰۰ میلیارد ریال به بخش انجمن سینمای جوان استان ها اختصاص یافت که این مبلغ به زودی در اختیار انجمن ها و ۵۸ دفتر سینمای جوان در سراسر کشور قرار می گیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این میزان به انجمن سینمای جوان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی افزود: سینمای جوانان مهمترین بخش انجمن سینمای جوان است، به دلیل سابقه خوب و دفاتر متعدد که در سطح کشور دارد. بسیاری از سینماگران از این مجموعه رشد کردند و به بالندگی رسیده‌اند.

تمامی پروژه های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه خبرهای خوش و امیدبخشی در حوزه فرهنگ و هنر رسانه داریم، گفت: تحولات زیرساختی و ساختاری در این بخش و در زیرمجموعه های مختلف آغاز شده به نحوی که دولت سیزدهم تمامی پروژه های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل و به بهره برداری می رساند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که مدعی وضعیت خشکسالی به لحاظ حمایت های مالی و رفاهی در حوزه رسانه و مطبوعات کشور شد تصریح کرد: وضعیت حوزه فرهنگ و هنر کشور هم اینک بسیار خوب و به واقع ترسالی است و توجه ویژه رئیس جمهور به این بخش، قابل تقدیر است.

اسماعیلی تاکید کرد: به عنوان مثال هدیه ۴۰۰ هزار تومانی روز خبرنگار با دستور رییس جمهور با افزایش پنج برابری به ۲۰ میلیون ریال رسید که امسال به همه خبرنگاران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش داریم با تخصیص اعتبارات و تسهیلات ویژه برای خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه نگاهی ویژه به مباحث رفاهی و معیشت این قشر فرهیخته و تاثیرگذار داشته باشیم.

تقدیر وزیر از استاندار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس جمهور کارنامه بسیار خوبی را از وضعیت اجرایی طرح‌های مصوب داشتند که جای تشکر از وی دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: تا زمانی که آقای احمدزاده استاندار این استان است، خیال‌مان راحت است. ایشان یکی از قوی‌ترین استانداران ما در کشور هستند.

وی گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۲ برای حضور در اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در آیین اختتامیه «شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا» از دیگر برنامه های سفر محمدمهدی اسماعیلی بوده است.

حضور در یادواره هزار و ۲۲۵ شهید تیپ همیشه سرافراز ۴۸ استان پایان بخش برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار