سرپرست بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی در خط مقدم ارائه خدمات محله محور به جامعه هدف بهزیستی هستند، گفت: در حال حاضر ۳۶ مرکز مثبت زندگی ۲۲ خدمت بهزیستی را به ساکنان محلات در سطح استان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 29 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، دکتر روح‌الله خدابنده‌لو در حاشیه نشست صمیمی مسولان بهزیستی کشور که در مرکز مثبت زندگی محله کم‌برخوردار برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد اصلی طرح ملاقات عمومی در محلات کم‌برخوردار ارائه خدمات در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار در سطح کشور است و محله به عنوان پل و مجموعه‌ای به همراه ساکنان آن در نظر گرفته شده است تا هم اقلیم منطقه‌ای و هم مشکلات مشابه افراد در محله مورد نظر بررسی قرار گیرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به مشکلات توانخواهان صرفا جنبه فردی ندارد و در شرایط زندگی سایر ساکنان یک محله و کودکان نیز تاثیر دارد و همکاری بین بخشی برای رفع آن ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: پس از خاتمه ملاقات هر فرد و قبل از خروج از محل، درخواست فرد در سامانه جامع سازمان ثبت و پیامک ثبت موفقیت آمیز درخواست، برای فرد ارسال می‌شود.

خدابنده‌لو از فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی در محلات کم برخوردار تحت نظارت بهزیستی خبر داد و افزود: این مراکز با هـدف کمک به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی که به نوعی با بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی رو به رو شده‌اند، تاسیس شده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی در خط مقدم ارائه خدمات محله محور به جامعه هدف بهزیستی هستند، بیان داشت: در حال حاضر ۳۶ مرکز مثبت زندگی ۲۲ خدمت بهزیستی را به ساکنان محلات در سطح استان ارائه می‌دهند و، چون این مراکز در محل سکونت مددجویان بهزیستی هستند، مددجو به راحتی در همسایگی خود می‌تواند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار