عرضه فست فود ارگانیک ، راهکار طلایی تغذیه سالم ، زندگی سالم و تولیدات صادرات محور است.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 27 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، سعید بابایی مشاور اقتصادی ادوار جامعه اسلامی پزشکان ایران با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران، افزود: در کشور محصولاتی از قبیل انار، آب انار، پسته‌ وحشی، زعفران، انجیر، گلاب، عسل، چای، برنج، سیب، روغن زیتون و برخی از محصولات غذایی دیگر به صورت ارگانیک ارائه شده است. کافی نبودن تأمین منابع مالی، شفاف نبودن آیین‌نامه‌ها و ضوابط همکاری با بخش خصوصی، نارسایی در تأمین نیازهای تحقیقاتی و نبود تعامل مثبت و سازنده بین بخش‌های تحقیقاتی و اجرایی از جمله مشکلات این بخش است. 

سعید بابایی ادامه داد : به نظر می‌رسد استقبال مردم از محصولات غذایی ارگانیک خوب است اما مشکلاتی مانند قیمت بالا ، عدم برند سازی ، تقویت نام و نشان تجاری و همچنین تنوع کم این محصولات باعث شده است که عرضه و تقاضا و همچنین تولید صادرات محور مواد غذایی ارگانیک از جمله فست فود های سالم در بین مردم رواج نداشته باشد.
مشاور اقتصادی سابق جامعه اسلامی پزشکان گفت : فست فود یا غذای فوری، غذا‌هایی هستند که به‌سرعت پخته و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ‌ها و همبرگر و پیتزا شامل این نوع غذا‌ها هستند و این غذا‌ها بیشتر در رستوران‌ها طبخ می‌شود. مهم‌ترین مزیتی که فست فود دارد این است که در مدت‌ زمان کوتاه آماده می‌شود. چنین غذا‌هایی مناسب کسانی است که نیاز دارند غذا سریع آماده شود و زمان خود را در آشپزخانه برای شست شوی ظرف و سبزیجات و تهیه غذا صرف نمی‌کنند. مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها مزیت این غذاهاست. از سوی دیگر ؛ برای تهیه این غذا‌ها نیاز است که از مقدار زیادی روغن و سس‌های چرب، شکر، گوشت سرخ‌شده، چربی، نمک، پنیر و.. استفاده شود و این موجب می‌شود که فست فود نسبت به غذا‌های خانگی ناسالم‌تر باشد. این در حالی است که ؛ متاسفانه شرایط و سبک زندگی دراین عصر موجب شده تا اکثر مخاطبین مصرف فست فود را به غذاهای دیگر ترجیح دهند.
سعید بابایی عضو شورای سیاست گذاری ادوار کنفرانس بین المللی برند خاطرنشان کرد: توجه به ‌سلامت عمومی با دریافت حداکثر مواد مغذی ضروری و حداقل افزودنی‌های مصنوعی،امنیت غذایی،کاهش خطرات احتمالی ناشی از مصرف موادی که مورد دست‌کاری ژنتیکی واقع شده‌اند، عدم دریافت باقیمانده سموم شیمیایی و مسائل زیست‌محیطی مهم ترین دلایل خریداران و مصرف کنندگان محصولات غذایی ارکانیگ است. لذا ؛ با توجه توسعه پایدار فرهنگی و اقتصادی در مصرف و عرضه مواد غذایی فست فود ، در راستای اشتغال زایی ، کارآفرینی و تولیدات صادرات محور ، طراحی ، تولید ، عرضه و برندسازی فست فود ارگانیک ، راهکار طلایی برای رفع معظل مشکلات این حوزه می باشد. بر این اساس ؛فرصت مناسبی است تا کشور ایران با دارا بودن پتانسیل های بسیار در تامین مواد غذایی ارگانیک ، جذب سرمایه گذاری و کارشناسان عالی برندسازی به عنوان هاب فست فود ارگانیک وارد تجارت جهانی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار