معاون حمل‌ونقل امور زیربنایی منطقه یک شهر کرمان گفت: فاز دوم بوستان شهید سلیمانی با مساحتی حدود ۹ هکتار، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 27 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، حسین سعید درباره روند تکمیل بوستان شهید سلیمانی اظهار داشت: این پروژه دارای دو فاز بوده که فاز اول آن با مساحتی بالغ بر ۴ هکتار از ۵ فروردین‌ماه تا ۵ خردادماه سال جاری انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون حمل‌ونقل امور زیربنایی منطقه یک شهر کرمان به فاز دوم این بوستان اشاره داشت و اضافه کرد: بعد از اتمام فاز ۱ بلافاصله فاز ۲ عملیاتی شد که مساحتی حدود ۹ هکتار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز ۲ به میزان ۲ هزار متر مربع کف‌سازی و ۲ هزار و ۸۰۰ متر نیز جدول‌گذاری شده است، در ماه‌های آتی عملیات نصب سکوها، رنگ‌آمیزی صندلی‌ها و روشنایی بوستان نیز به اتمام می‌رسد، بهره‌برداری از این بوستان هم تا پایان سال جاری است.

معاون حمل‌ونقل امور زیربنایی منطقه یک شهر کرمان با تاکید بر صرفه‌جویی‌های انجام شده در زمینه مالی، افزود: در این پروژه سعی شده از مواد دور ریختنی کارخانجاتی مانند کارخانه سنگ استفاده شود، طبق برآورد پیمانکار این پروژه ۱۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته که با کمک نیرو‌های شهرداری صرفه‌جویی ۱۱ میلیاردی در این فاز را داشتیم و فاز اول تنها با ۴ میلیارد تومان به پایان رسید.

سعید با اشاره به اینکه سعی ما بر ایجاد یک مجموعه کامل و بدون نقص برای شهروندان است، ادامه داد: در این راستا تلاش شده تمام امکاناتی که یک بوستان ایده‌آل و مطلوب باید داشته باشد، در این مجموعه گنجانده شود.

وی افزود: امکاناتی نظیر اتاق شیر کودک، انواع زمین‌بازی، انواع وسایل ورزشی سکوها، رستوران و آبنما را مد نظر قرار دادیم تا گامی موثر برای رضایت شهروندان برداریم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی منطقه یک یادآور شد: با توجه به وجود درختان تنومند، مجموعه طراحی بوستان را مرحله به مرحله به صورت قطعات کوچک در کنار یکدیگر در همین مکان انجام می‌دهیم تا علاوه بر حفظ بافت طبیعی و عدم تغییر در آن، زیبایی بوستان نیز حفظ شود.

وی در خصوص طراحی و زیباسازی این بوستان خاطرنشان کرد: در بحث طراحی ۳ آبشار مصنوعی با همکاری تأسیسات حوزه آبی شهر کرمان پیش‌بینی شده است که در آینده اجرایی می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار