نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: جامعه ما باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم بیشتر از هر زمانی به وحدت رویه و نظر برای برگزاری انتخاباتی پرشور و برگزیدن افرادی شایسته نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 27 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین " اله نور کریمی تبار"  در نشست اعضای شورای سیاستگذاری هفته وحدت در این استان، اظهار کرد: ایلام باوجود سلایق فکری مختلف، استانی واحد از نظر گرایش مذهبی است و همین وحدت دینی عامل رشد، پیشرفت و تعالی استان خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهمترین آسیب ها و چالش های جهان اسلام ایجاد تفرقه و چند دستگی در بین مسلمانان توسط جهان سلطه است و همواره حکومت های دست نشانده حاکم بر کشورهای مسلمان باعث بروز درگیری بین جامعه مسلمانان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نگاه وحدتی دین مبین اسلام فقط معطوف به جامعه مسلمانان نیست بلکه فراتر از اسلام بوده و قرآن کریم در آیات متعدد اهل کتاب را به وحدت دعوت می کند.

وی هفته وحدت را فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های پرمحتوا و اثرگذار با محوریت وحدت در سطح جامعه و در سطح بالاتر جهان اسلامی عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه های این هفته در راستای تقویت وحدت باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دشمنان باعث تفرقه و مرزبندی جغرافیایی میان جهان اسلام شدند که امروزه نیز شاهد آثار شوم این اقدامات مذبوحانه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: کرامت انسانی فارغ از هر کیشی و آیینی تنها با وحدت نظر ممکن است و اتحاد و انسجام عامل پیروزی انسان ها بر مشکلات است.

وی به ضرورت تکمیل زائرسرای استان ایلام در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این زائرسرا برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مردم و خیرین می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: باید با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، خادم یاران حرم مطهر امام رضا(ع)، اصناف و بازاریان، آموزش و پرورش، دهیاری ها، بخشداری و فرمانداری ها و ارسال پیامک گروهی از سوی مخابرات، مردم به مشارکت در تکمیل زائرسرا ترغیب شوند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست به ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذ شده در جهت اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت هفته وحدت پرداخت.

حجت الاسلام "علی چراغی پور" گفت: برنامه های هفته وحدت به ویژه جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با شکوه تمام در سطح نقاط مختلف استان برگزار می شود./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار