کرمان - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با همکاری جمعی از هنرمندان برنامه محوری دومین دوره هفته مهر سینمای کرمان به صورت دورهمی صمیمانه اهالی سینما و مسئولان و با تجلیل از فعالان حوزه سینما و تصویر استان در تاریخ هفتم مهر برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 24 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، وحید محمدی افزود: در طول هفته جشن‌مهر سینمای ایران، دیدار مدیران استانی و شهرستانی با پیشکسوتان سینما، دیدار با خانواده شهید هنرمند، بازدید از دفاتر انجمن سینمای جوان و سینما‌ها و موسسه‌های سینمایی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: گفتگو و بررسی مسائل و مشکلات حوزه سینما، اکران فیلم‌های تولیدی هنرمندان استانی و تماشای نیمه بهای فیلم در سینما‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای تشکیل نخستین جلسه شورای سینما و تصویر استان به ریاست استاندار درحال انجام است و چنانچه امکان آن فراهم شود فرصت مناسبی برای طرح موضوعات و تصمیم‌گیری‌های کلان در این زمینه خواهد بود.

وی ادامه داد: از آنجا که هفته جشن مهر سینمای ایران همزمان با هفته دفاع مقدس است، لذا برگزاری کارگاه فیلمسازی و فیلمنامه نویسی در موضوع دفاع مقدس هم با مشارکت دیگر نهاد‌های فرهنگی و در کنار سایر فعالیت‌های هنری دیگر پیش بینی شده است.

محمدی تاکید کرد: همراهی و همکاری سایر نهاد‌ها و تشویق فعالان این عرصه درکنار توجه به زیرساخت‌ها و سیاست‌های تشویقی می‌تواند باعث شود سینما جایگاهی به مراتب رفیع‌تر و مهمتر از آنچه که امروز دارد، برای مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این امیدواری وجود دارد در کنار برگزاری این برنامه ها، سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه هنر به‌ویژه هنر فاخر سینما به گونه‌ای ظهور یابد که گشاینده راه ورود هنرمندان با انگیزه‌ی استان به سطوح اول صنعت سیما باشد و افق‌های تازه و تدابیر عملی برای جوانان جویای نام و با انگیزه به‌وجود آید.

دومین جشن ملی مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت مطالعات و فناوری سینمایی از ۲۶ شهریور تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها و ۱۴ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار