مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ثبت چهارمین رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 24 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار داشت: در چهارمین نشست شورای ثبت رویداد‌های گردشگری کشور، یوم‌العباس زنجان به عنوان رویداد مهم دیگری از استان در تقویم گردشگری به ثبت ملی رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سه رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از جمله رویداد‌هایی بود که در سومین نشست شورای ثبت رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.
وی گفت: رویداد‌ها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.
صفوی افزود: یوم‌العباس زنجان دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و در بیشتر برنامه‌ها فقط حضور جمعیت نشان داده می‌شود که باید به جهانیان معرفی شوند. این امر مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ازپیش گردشگران و توریست‌ها در استان زنجان باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود این مراسم در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین اثر در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است و نخستین گونه از جنبه منحصر به‌فرد آیین‌های عزاداری در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

گفتنی است، همه ساله در روز هشتم محرم دسته عزاداری از محل مسجد حسینیه اعظم در خیابان فردوسی تا امام زاده سید ابراهیم (ع) حرکت می‌کند که در آن زنجانی‌ها عشق و اردت خود را به شهدای کربلا و به ویژه علمدار دشت کربلا ابوالفضل العباس نشان می‌دهند، که به روز یوم‌العباس مشهور شده است.

یوم‌العباس، یکی از بزرگترین اجتماعات مردمی در رثای اباعبدالله الحسین و شهدای مظلوم کربلاست، که همه ساله برگزار و عاشقان و دلدادگان حسینی از جای جای ایران اسلامی و برخی کشور‌های خارجی برای حضو در این مراسم وارد زنجان می‌شوند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار