همزمان با سراسر کشور و دراولین جمعه ماه محرم شیرخوارگان شهرستان کوثر همراه با مادران خود با طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) همنوایی کردند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 16 October 2015

به گزارش ایرنا، در این همایش مداحان و مرثیه سرایان در غم اهل بیت (ع) و به یاد حضرت علی اصغر (ع) مدیحه سرایی کردند و عزاداران با زدن بر سر و سینه عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.
حرکت دادن گهواره توسط مادران در مراسم به یاد گهواره حضرت علی اصغر (ع) در بین جمعیت شور و حال مضاعفی به این همایش بخشید و سیل اشک بانوان شرکت کننده را جاری ساخت.
فضای مساجد شهرستان کوثر آن چنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می شد بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر می شد و به سر و سینه خود می زد.
هوای ابری صبح امروز شهرستان کوثر نیز حزن و اندوه این آیین را بیشتر کرد گویی که آسمان نیز عزادار کوچکترین قربانی کربلاست.
در این آیین معنوی مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و حاضران به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.
حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار حضرت امام حسین (ع) است که بر اساس گفته های تاریخ در صحرای کربلا با لب تشنه و بر روی دستان پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) به شهادت رسید.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار