دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 16 September 2023

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه هفته آینده شورای عالی کار با محوریت تقویب معیشت کارگران تشکیل جلسه می دهد گفت: ما به دنبال این هستیم که با مستندات دولت را متوجه کاهش قدرت خرید کارگران کنیم. تلاش داریم با حمایت های غیر نقدی از جمله کالابرگ الکترونیک و تامین سفره خانوار کارگری کمک به معیشت کنیم.

ابوی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه و توجه به معیشت درخواست کارگران بوده است افزود: دولت با اجرای طرح کالابرگ تلاش خود را می کند تا در طرح کالابرگ موفق عمل کند و قیمت ها کنترل شود. اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند و تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری لازم است. بنابراین ضرورت دارد دولت هر گونه که می تواند کارگران را حمایت کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:در صورتی که در میانه سال بحث ترمیم مزد صورت گیرد، اختلاف نظرهای شرکای اجتماعی برای مذاکرات مزدی سال آینده کاهش می یابد و کارگران و کارفرمایان با چالش کمتری به مذاکره مزد سال بعد می پردازند.

ابوی در پاسخ به اینکه آیا درباره حقوق و دستمزد در جلسه قبلی شورای‌عالی کار صحبتی شد گفت: نمایندگان کارگری به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای برای بررسی دستمزد و کاهش قدرت خرید کارگران هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات در قیمت کالاهای اساسی، نمایندگان کارگری پیگیر بررسی این مساله با حضور مسوولان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار