رئیس اتاق بازرگانی شهر شیامن در نخستین ساعات افتتاح نمایشگاه cifit2023 از غرفه سازمان منطقه آزاد کیش بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 08 September 2023

به گزارش تابناک جزیره، بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین به عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشور‌ها امروز جمعه ۱۷ شهریور در شهر شیامن کشور چین آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و صادراتی ارائه شده مطلوب از سوی منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه، کیش را در صدر سایر مناطق آزاد قرار داده است.

همچنین، رئیس اتاق بازرگانی شهر شیامن در نخستین ساعات افتتاح نمایشگاه cifit۲۰۲۳ از غرفه سازمان منطقه آزاد کیش بازدید کرد.

بر این اساس، چین یکی از ۳ کشور برتر در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی بوده و این فرصت ویژه‌ای است که می‌توان با توجه به سند ۲۵ ساله همکاری‌های راهبردی ایران و چین برای تشویق چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران از آن استفاده کرد؛ چرا که یکی از مفاد آن تامین پایدار منابع مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و این رویداد یک فرصت طلایی جهت اجرای این مفاد و ارتقای سطح همکاری‌های ایران و چین در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت به شمار می‌رود.

شایان ذکر است، مذاکره با مسئولان وزارت بازرگانی چین در پکن در خصوص امضای سند همکاری بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با چین از دیگر برنامه‌های مهم این سفر است، همچنین طبق هماهنگی‌های انجام یافته با سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در گوآنجو و شانگهای، وزارت بازرگانی چین، کمیته سیفیت و مقامات محلی شیامین، برنامه‌های فشرده‌ای برای دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است که می‌توان به دیدار‌های دوجانبه با سرمایه‌گذاران چینی و نمایندگان ارشد کشور‌های شرکت کننده، نشست با مسئولان محلی و منطقه‌ای استان فوجیان و بازدید از مناطق آزاد شیامین، پکن و شانگ‌های اشاره کرد.

یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه خارجی در سال‌جاری که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به ارائه ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور خود در آن مپردازند، از امروز ۱۷ تا ۲۰ شهریور در شهر شیامن چین برگزار می‌شود.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار