کیش- ایرنا- پس از تغییر مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش، تعیین تکلیف فضاهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بلا استفاده در دستور کار قرار گرفت که با استقبال کاربران فضای مجازی و فعالان این حوزه همراه بود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 05 September 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از ایرنا، در همین راستا طی هفته گذشته، مکانی به میزان چند هزار متر مربع که برای فعالیت مرکز آموزشی پژوهشکده رویان در جزیره کیش اختصاص یافته و با وجود گذشت چندین سال فعالیتی در آن انجام نمی‌شد، با ورود سازمان منطقه آزاد عودت داده شد تا در اختیار مراکز فعال قرار گیرد.

پس از این تصمیم، به یکباره برخی رسانه‌های غیر رسمی فضای مجازی، مباحثی تند و غیر مستند، با محتوای بی توجهی دولت به توسعه علمی در جزیره کیش بر روی خروجی خود قرار دادند؛ اما اصل ماجرا چیست؟

در سال ۱۳۹۸ و در دوره دولت گذشته، تقریبا نیمی از فرهنگسرای مرکزی کیش به متراژ چند هزار متر مربع به مرکز آموزش پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی اختصاص یافت؛ اما جالب اینکه، نه تنها این مرکز آموزشی طی چندین سال گذشته همچنان خاک میخورد و بلا استفاده مانده است، بلکه چرایی اختصاص نیمی از یک ساختمان مهم فرهنگی در جزیره‌ای همچون کیش به یک کاربری غیر مرتبط جال تامل دارد!

اینکه بررسی شود، چرا در دوره گذشته و در یک تصمیم سلیقه‌ای بخش بزرگی از کتابخانه عمومی در فرهنگ سرای کیش به مرکزی اختصاص یافته که حتی زحمت حضور فیزیکی به خود نداده و سبب اتلاف امکانات شده است، می‌توان به پاسخ خیلی از سوالات رسید.

حال سوال این است که پشت پرده، یک ساختمان بلا استفاده در اختیار یک مرکز آموزشی، آنهم در مهمترین مرکز فرهنگی جزیره کیش چیست که به یکباره به سیبلی برای حمله به دولت تبدیل شده است؟

فعالان اجتماعی و فرهنگی کیش چه می‌گویند؟

فعالین حوزه فرهنگی این جزیره با حمایت از تصمیم مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش در تعیین تکلیف فضا‌های بلا استفاده، در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: اختصاص مرکزی با کاربری فرهنگی به یک‌کاربری آموزشی که سال‌ها غیر فعال بوده، همواره مورد نقد بوده است.

آنان نوشتند: خانواده‌های کیشوندی به دنبال مکان امنی هستند که کودکان و نوجوانان آنان به جای بازار و خیابان، اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند؛ اینکه ساختمان یک مرکز مهم فرهنگی در جزیره‌ای با شرایط خاصی همچون کیش به یک کاربری غیر مرتبط و غیرفعال واگذار شده بود، قابل قبول نبود.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا و طبق فیلمی که در این گزارش منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که حتی تجهیزات اهدایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز به این پژوهشکده خاک می‌خورد و استفاده‌ای از آن‌ها نشده است.

لازم به ذکر است است که تلاش‌های ایرنا در تماس با مدیران جهاد دانشگاهی برای پاسخگویی به سوالات در این رابطه بی نتیجه ماند و آنان حاضر به پاسخگویی نشدند

برچسب ها: جزیره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار