مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بزرگترین مرکز آموزشی جوار زندان را در سطح کشور در زندان مرکزی کرمان دایر کرده‌ایم و در این مرکز ۱۲ رشته به مددجویان زندان آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 05 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، افشین شهرکی مدیرکل آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمان در زمینه طرح مدرسه تابستانه مهارت دانش‌آموزان اظهار داشت: طرح مدرسه تابستانه مهارت دانش‌آموزان از ۱۵ تیرماه سال جاری شروع و تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

وی گفت: طرح مدرسه تابستانه مهارت گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را تحت پوشش قرار می‌دهد و این طرح قرار است در سه تابستان با همکاری فنی‌وحرفه‌ای، آموزش و پرورش و کمیته امداد، بسیج سازندگی، صدا و سیما در قالب طرح اوقات فراغت با اسم جدید و هدف‌دار اجرا شود.

شهرکی با بیان این موضوع که این طرح خوشبختانه در سراسر استان مورد استقبال دانش‌آموزان و والدین قرار گرفت، گفت: در فاز اول این طرح ۲۶۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و هنوز آمار دقیق آن‌ها مشخص نیست و پایان دوره اعلام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که برخی از رشته‌های تحصیلی کارودانش در مراکز ما برگزار می‌شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که ما با آموزش و پرورش داریم در برخی از رشته‌های کارودانش، دانش‌آموزان سه روز در هفته یا در کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و یا مراکز آزاد فنی‌وحرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند و این سه روز جزء ساعت‌های تحصیلی آن‌ها محسوب می‌شود.

شهرکی با بیان این مطلب که یک طرح دیگر با کمک شرکت ایمیدور در مناطق جنوبی استان به‌عنوان طرح «گوهر سنگ»، را شروع خواهیم کرد، گفت: سه مرکز آموزشی خود را در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و‌منوجان به کمک ایمیدرو در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مجهز و آموزش را شروع خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که ما در ۱۹ سامانه از جمله جوار دانشگاه، جوار صنعت، معتادان بهبود یافته، سربازان وظیفه، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روستاییان و عشایر و ... آموزش می‌دهیم، عنوان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۶۵۷ نفر دوره آموزشی برگزار کرده‌ایم.

شهرکی بیان کرد: در سطح استان کرمان ۲۶۳۸ آموزشگاه فعال داریم و این آموزشگاه‌ها در سطح استان نزدیک به ۹۱ درصد تعهد آموزشی خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال ۳۵۰ نفر را داشتیم، اما توانستیم ۳۶۷ نفر را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم و جزو دستگاه‌های برتر در زمینه اشتغال انتخاب شدیم.

شهرکی خاطرنشان کرد: یک تفاهم‌نامه با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با حضور استاندار امضا کردیم و در این تفاهم‌نامه مرکز آموزشی شماره ۳ خود در خیابان شهید صدوقی (جاده تهران) را در اختیار این اداره کل قرار دادیم تا ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی را در این مرکز بیاورند و با همکاری یکدیگر بتوانیم راننده برای این ماشین‌آلات را در جنوب‌شرق تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان ابراز داشت: یک تفاهم‌نامه دیگر با شرکت نفت استان در زمینه آموزش اپراتور‌های جایگاه‌های CNG و رانندگان حمل مواد سوختی امضا کرده‌ایم که این آموزش‌ها در مرکز آموزش شماره ۳ انجام می‌شود.

وی افزود: بزرگترین مرکز آموزشی جوار زندان را در سطح کشور در زندان مرکزی کرمان دایر کرده‌ایم و در این مرکز ۱۲ رشته از جمله جوشکاری، برق ساختمان، برق صنعتی، مکانیک خودرو، رایانه، چرم‌دوزی، صنایع دستی و ... به مددجویان زندان آموزش داده می‌شود.

شهرکی به توسعه مراکز جوار دانشگاهی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: به مراکز بزرگ صنعتی و صنفی مجوز تاسیس مراکز آموزشی در جوار این واحد‌ها را داده‌ایم تا هم برای ارتقاء مهارت، پرسنل شاغل خودشان را آموزش دهند و هم افرادی که می‌خواهند آموزش ببینند از ظرفیت خط تولید آن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی با دستگاه‌های مختلف داریم، اظهار داشت: در سال جاری با شهرک صنعتی سدید تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم که آموزش‌های مختلفی با همکاری خود این شرکت‌ها به زیر مجموعه آن‌ها خواهیم داد و در رشته‌هایی که نیرو نیاز دارند، ما این نیرو‌ها را آموزش داده و در اختیار آن‌ها برای استخدام در شرکت‌هایشان قرار می‌دهیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار