عضو هيات‌مديره شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه به‌منظور احداث هتل فرودگاهي ميان وزراي راه و شهرسازي و گردشگري گفت: کلنگ‌زني پروژه هتل فرودگاهي مشهد در سال جاري قابليت اجرايي دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 04 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، هادی یوسف ‌پورآذری در نشست برنامه ریزی احداث هتل فرودگاهی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید؛ باید نگاه جدی به موضوع سرمایه‌گذاری داشته باشیم چراکه سرمایه‌گذاری در واقع آغاز کننده حرکت به‌سمت رشد تولید است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در جلسات شرکت فرودگاه‌ها، تاکید ویژه‌ای در حوزه فعال کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در امر توسعه صنعت فرودگاهی دارد.

پورآذری با بیان اینکه اقدامات تکمیلی و مشترک شرکت فرودگاه‌ها و وزارت میراث فرهنگی براساس زمانبندی مشخص و در حداقل زمان ممکن می‌بایست انجام شود، افزود: ثبت تجربیات و مدیریت دانش برای انتقال تجربیات به فرودگاه‌های دیگر، در احداث پروژه هتل‌های فرودگاهی ضروری است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی نیز در این نشست با اشاره به آمار بالای پروازی و تردد مسافران در فرودگاه مشهد و نیز 24 ساعته بودن این فرودگاه و فاصله حدود 8 کیلومتری تا مرکز شهر مشهد گفت: عدم امکان اقامت موقت در محدوده فرودگاه یکی از مشکلات مسافران غیرترانزیتی و شرکت‌های هواپیمایی است.

محمود امانی‌بنی افزود: افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، ایجاد تسهیلات مناسب و در خور مسافران داخلی و خارجی و به‌وجود آمدن شرایط و فرصت‌های جدید درآمدی مانند پیست ورزشی، پارک هوانوردی، بازارچه‌های نوآوری و گردشگری، رستوران و... با استفاده از فضای ایجاد شده برای هتل فرودگاهی از جمله اهداف این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار