کد خبر: ۱۱۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 03 September 2023

به گزارش تابناک مازندران از سکان، یک تحلیل‌گر اقتصادی به نقش مازندران در تحقق اهداف اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: بنادر سه گانه مازندران به ویژه بندر امیرآباد می تواند سیاست های اقتصادی دولت به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی را پشتیبانی کند.

پوریا معصومی بااشاره به اینکه در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی مشخص شد که ایران به همراه آرژانتین، مصر، امارات، عربستان سعودی و اتیوپی به عضویت این انجمن در می آیند، جمهوری اسلامی از اول ژوئن ۲۰۲۴ به بریکس می‌پیوندد، اظهار کرد: همکاری ایران و عربستان ضربه بزرگی به غرب خواهد بود زیرا این کشورها با منابع عظیم نفت و گاز خود می توانند در ساختاری کاملا مستقل از آمریکا همکاری کنند.

وی به ظرفیت‌های سه بندر در مازندران اشاره کرد و افزود: بنادر سه گانه مازندران به ویژه بندر امیرآباد می تواند سیاست های اقتصادی دولت به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی را پشتیبانی کند.

معصومی تصریح کرد: مازندران با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان دروازه تجاری برای ورود به اوراسیا محسوب می شود که بیانگر نقش ویژه این استان در عرصه اقتصادی است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی‌شدن ظرفیت‌های استان مازندران با استفاده‌ از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به شتاب‌بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار