مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به تشخیص هویت چهار جسد حادثه حریق ون زائران اربعین در کمتر از ۱۰ ساعت توسط پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: سه پیکر دیگر حادثه به دلیل عدم مراجعه بستگان هنوز مجهول‌الهویه هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ظهر هفتم شهریور ماه حوالی ساعت 13، یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان-الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار حریق شد و متأسفانه در این حادثه هفت نفر فوت و 6 نفر مصدوم شدند. پیکرهای متوفیان این حادثه برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی استان کرمانشاه ارجاع شدند.

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هفت نمونه بافت عضله مربوط به متوفیان حادثه سوختگی ون زائران اربعین ساعت هفت صبح پنجشنبه نهم شهریور ماه به پزشکی قانونی استان کرمانشاه ارجاع و تحویل آزمایشگاه شد.

وی عنوان کرد: تا ساعت 13 همان روز پروفایل ژنتیکی نمونه‌های ارجاعی از تمامی پیکرها استحصال شد اما برای شناسایی پیکرها باید نمونه بستگان برای انطباق پروفایل ژنتیکی وجود داشته باشد.

خانی گفت: با توجه به شناسایی احتمالی یکی از متوفیان این حادثه توسط برادر، مقرر شد نمونه خون کودک چهار ساله خانواده که در خرم‌آباد سکونت داشته به کرمانشاه منتقل شود که تا ساعت 14 برای ما ارسال شد و با چهار متوفای این حادثه شامل پدر، مادر و دو برادر این کودک انطباق داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: در نهایت ساعت 17:30 روز پنجشنبه پروفایل ژنتیکی انطباق یافته و پیکرها تحویل پزشکی قانونی ایلام شد اما سه پیکر باقی مانده به دلیل عدم مراجعه بستگان هنوز مجهول‌الهویه باقی مانده‌اند.

وی بیان کرد: تعیین هویت اجسادی که دچار سوختگی شده باشند یا غیرقابل شناسایی باشند در شرایط عادی چند روز طول می‌کشد اما در این حادثه با تلاش همکاران و بررسی نمونه ها خارج از روال عادی، آزمایشات در کمتر از 10 ساعت انجام شد.

خانی گفت: از ابتدای ماه صفر و آغاز سفرهای اربعین تاکنون پیکر پنج نفر از زائرانی که عازم مرز خسروی بودند به پزشکی قانونی ارجاع شده است که یک نفر به مرگ ناگهانی فوت شده و چهار نفر دیگر نیز در اثر حادثه تصادف بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی زائران حضرت اباعبدالله (علیه السلام) افزود: پزشکی قانونی کرمانشاه در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده انجام اقدامات مربوط به پیکرهای ارجاعی و در صورت نیاز، انجام آزمایشات تشخیص هویت است و معاینات سرپایی زائران عزیز نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار