رئیس کمیسیون میراث‌فرهنگی شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: خواهر خواندگی می‌تواند اقتصاد را در زمینه‌های مختلفی همچون گردشگری، سلامت و ایجاد فرصت‌های شغلی گسترش دهد.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 31 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: مسئله خواهر خواندگی می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان و حتی کشور داشته باشد چرا که این مسئله بر ایجاد شغل‌های مختلف در زمینه گردشگری، بهداشت و درمان، تجارت تأثیر می‌گذارد.

حقیرالسادات به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت یزد در حال حاضر گردشگری سلامت واقعی نیست و تنها باعث شلوغی شهر شده و برای عده‌ای خاص سود داشته در حالی که اگر گردشگری واقعی در حیطه سلامت انجام شود، فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌شود از این رو باید از ظرفیت‌های پیمان‌های خواهرخواندگی بهره گرفت.

رئیس کمیسیون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه خواهر خواندگی باید با کشورهای درآمد زا صورت پذیرد، ادامه داد: درآمد زایی یعنی انتخاب هوشمندانه برای گسترش ارتباطات با کشورهای درآمدزا همچون چین و کشورهای عربی که توریست‌هایشان علاقه مند به خرید سوغات یزد هستند، انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: یکی از شهرهای مهمی که می‌تواند خواهرخوانده یزد باشد کربلاست و می‌توان از طریق گردشگری سلامت از توریست‌های این شهر ارز وارد کشور کرد.

حقیرالسادات تأکید کرد: ضرورت دارد پیش از استفاده ظرفیت‌های اقتصادی پیمان‌های خواهرخواندگی از نظرات فعالان صنعتی از جمله معاونت اقتصادی استانداری و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد نظرسنجی شود.

رئیس کمیسیون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: همه خواهرخوانده‌های یزد در انتظار برقراری تبادلات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری هستند و باید از این ظرفیت بهترین بهره برداری صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار