سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در جنوب و وقوع طوفان در شرق استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 31 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، بنا به اعلام سازمان هواشناسی تا پایان جمعه ۱۰ شهریور فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و تگرگ در مناطق جنوبی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

همچنین طی این مدت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی مناطق نفوذ گرد و خاک در شرق استان پیش‌بینی می‌شود که کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری اثرات مخاطره این پدیده خواهد بود.

خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی، اجتناب از رفت و آمد‌های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و آمادگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران توصیه می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار