مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی را نوعی تبادل هنر و ادبیات استان ایلام با دیگر مناطق کشور و زائران و مسافران عراقی دانست.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 01 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند در حاشیه بازدید از ایستگاه فرهنگی شین واقع در سه راهی کارَزان  ایلام به عنوان یک استان مرزی همزمان محل تردد زائران ایرانی به مقصد عتبات عالیات و باب الرضا برای زائران عراقی جهت زیارت امام هشتم است و اجرای اینگونه فعالیت های فرهنگی و هنری در مسیر تردد زائران ضرورت دارد.

وی بیان داشت : هدف فعالیت های فرهنگی موکب بزرگ هنرمندان ایران و ایلام (شین) در استفاده از ظرفیت هنرمندان توانمند، تبادل و تعامل فرهنگی و بومی استان به دیگر نقاط کشور است.

هوشمند ادامه داد : در موکب شین برنامه هایی شامل اجرای تعزیه، سرود، شعرخوانی با گویش محلی و فارسی، نمایش فیلم سیار، کتابخوانی، عکاس خانه، دمام و سنج زنی، به تصویر کشیدن سویه مردمی اربعین و دیگر فعالیت های مرتبط با این ایستگاه فرهنگی انجام می‌گیرد.

وی گفت : موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) در کنار موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان و در نقطه طلایی و محل تلاقی مسیر رفت و برگشت زائران برپا شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار