رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۸۰ درصدی تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی خبر داد و گفت: از اول هفته آینده شاهد آغاز موج بازگشت زوار اربعین خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 29 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سرهنگ کیخسرو دستغیب، با اشاره به آغاز طرح اربعین پلیس راه از ابتدای ماه صفر، گفت: در یازده روزی که از ماه صفر گذشته در مجموع در محورهای استان ۱۸ درصد افزایش ترافیک نسبت به یازده روز اول ماه صفر سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی(از اسلام آبادغرب به سمت قصرشیرین) نیز حجم ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بیشتر شده که به معنای افزایش حرکت به سمت مرز خسروی است.

وی تاکید کرد: در مجموع میزان تردد در محورهای استان به طور میانگین نسبت به روزهای عادی سال حدود ۲۷ درصد بیشتر شده که در ساعات غروب این میزان تا ۴۵ درصد هم بیشتر می‌شود.

دستغیب ترافیک محورهای استان از ورودی کنگاور به هر دو مسیر ایلام و خسروی را پرحجم، اما روان توصیف کرد و یادآور شد: در هیچ نقطه‌ای از محورها گره ترافیکی نداریم.

به گفته این مسئول، پرترافیک ترین محور استان نیز در حال حاضر محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب - حمیل است که ترافیک سنگین اما روان دارد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی نسبت به ایجاد ترافیک در سه شهر فاقد کمربندی حمیل، بیستون و ماهیدشت وجود داشت، تاکید کرد: با تدابیر صورت گرفته و هدایت ماشین‌های سنگین و دستفروشان به نقاط دیگر، تاکنون در این شهرها نیز مشکل ترافیکی رخ نداده است.

وی افزود: احتمالا پیک موج رفت زوار را در روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ شهریور) داشته باشیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به پیک تردد برگشت زوار داشت و  با بیان اینکه همین حالا نیز بازگشت زوار به تدریج آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می شود از ابتدای هفته آینده موج بازگشت زوار را به صورت جدی داشته باشیم.

 دستغیب با بیان اینکه در سنوات گذشته خستگی و خواب آلودگی و واژگونی عامل اصلی حوادث خصوصا در مسیر بازگشت زوار اربعین بوده، به زوار توصیه کرد حتما به ازاء هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در موکب‌ها و زائرسراهایی که بین مسیر وجود دارد، توقف کنند.

وی عدم توقف زوار در سطح باند سواره رو را موضوع دیگری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: رانندگان حتما باید در صورت نیاز به توقف، به منتهی الیه سمت راست و شانه خاکی جاده بروند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین بر لزوم توجه به فاصله طولی بین خوردوها بواسطه بار ترافیکی سنگینی که وجود دارد تاکید کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای ماه صفر تا کنون تصادف منجر به فوت زوار اربعین را در محورهای استان نداشته ایم.

وی با بیان اینکه طرح ویژه ایام اربعین پلیس راه تا پایان موج بازگشت زوار ادامه خواهد داشت، افزود: در مجموع ۱۰۴ تیم به صورت محسوس و نامحسوس به صورت ۲۴ ساعته در محورها پای کار هستند و در نقاط حادثه خیز و تجمع موکب‌ها نیز "پاس پیاده" در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار