مهندس دانشی به مناسبت هفته دولت در دیدار با آیت الله فرحانی عنوان نمود:
به مناسبت هفته دولت، صبح روز شنبه مورخ 4 شهریور ماه 1402 مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پس از گردهمایی بر سر مزار شهدای گمنام شهرک نفت و بیعت با آرمان های شهدا، به دیدار آیت الله فرحانی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 27 August 2023

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این رویداد مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل مناطق، هفته دولت را بهانه ای برای معرفي خدمات دولت برشمرد و گزارشی مبسوط از خدمات و کارهای صورت گرفته در دولت سیزدهم به نماینده خوزستان در مجلس خبرگان ارائه نمود.

مهندس دانشی با بیان اینکه میراث خوبی از دولت گذشته به مناطق نفت خیز نرسیده است، فهرستي از مشکلات و مسائل مناطق نفت خیز از قبیل خالی بودن انبارهای کالا، بدهی های به جامانده، پروژه های ناقص، مطالبات پرداخت نشده پیمانکاران، و 42 هزار پرسنلی که مخاطرات عدیده ای برایشان ایجاد شده بود را تشريح كرد. ایشان به تفصیل بیان نمود که تمام بدهی ها پرداخت و موجودي انبار ها تا 70 درصد تکمیل شده است. همچنین پروژه هایی که بعضا از 17 الی 18 سال پیش ناتمام مانده بود تكميل شده است و در خصوص نيروي انساني نیز اقدامات موثری در دست پيگيري است.

وی در راستای تبیین معضلاتی که بر اساس سياست هاي گذشته در امر توليد ايجاد شده بود عنوان كرد: در سنوات گذشته سالانه 10 توربین تعمیر می شد که تيم مديريتي جديد مناطق، در سال گذشته 69 توربین را تعمیر و در مدار تولید قرار داده است. اين مهم با تشکیل یک تیم جهادی صورت پذيرفته كه در حال اتمام تمام پروژه ها مي باشند. 18 سال است که یکی از واحدهای نمک زدایی با ظرفیت 11000 بشکه تعطیل گرديده بود و بنا داریم در هفته دولت راه اندازی مجدد آن را انجام دهیم. تا قبل از دولت سيزدهم پروژه بیدبلند نیز 10% پیشرفت داشته كه در انتهای امسال پيشرفت پروژه را به 45% خواهیم رساند تا منتج به جمع آوری گازهای همراه شده و در جهت حفاظت بيشتر از محيط زيست براي استان خوزستان قدم مهمي برداريم. در بحث سرمايه انسانی نیز ساماندهی هایی صورت پذيرفته و بويژه جهت نیروهای ارکان ثالث، طرح طبقه بندی مشاغل را پیاده سازی نموده ایم که این قشر نیز از مزایای آن بهره مند گردیده اند.

در زمینه پژوهش و تحقیقات فناورانه و تولیدات باراول در ده سال منتهي به دولت سيزدهم، حدود 80 میلیارد تومان هزینه شده بود که تیم جدید پژوهشی در سال 1401 موفق به انجام 1500 میلیارد تومان پروژه های فناورانه و تولید بار اول گردیده است. این افق در انتهای سال جاری می تواند چیزی حدود 3500 میلیارد تومان برای پژوهش باشد. طبق نقشه راه مناطق نفت خیز جنوب تا انتهای سال آینده این شرکت به مهم ترین گلوگاه صنعت تولیدی کشور تبدیل شده و این با اتکا به توان و تکنولوژی بومی میسور می گردد.

مديرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پايان سخنان خود به جذب 15 هزار ميليارد تومان بودجه جهت خدمات عام المنفعه در قالب مسئوليت هاي اجتماعي براي استان خوزستان، اشاره نموده و افزود دو معظل بزرگ افزايش ماليات و سقف حقوق كاركنان صنعت نفت، باعث دلسردي و كاهش انگيزه پرسنل اين مجموعه گرديده و از محضر آيت الله فرحاني تقاضا نمود كه صداي اين قشر زحمت كش را به مسئولين رسانده و در جهت رفع مشكل ايشان با تصميم سازان رايزني نمايد. كه نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري وعده مساعدت داد.

حضرت آيت الله فرحاني ضمن درود به ارواح طيبه شهداي دولت بويژه شهدا صنعت نفت و عرض خداقوت و خسته نباشيد به مهندس دانشي و هيئت همراه،  عنوان داشت: كه تغييرات رويكرد مديريت جديد از كيفيت كارهاي صورت پذيرفته هويداست. در ادامه ايشان پيشنهاد دادند كه رويكرد ارايه خدمات به گونه اي باشد كه مردم استان تغيير را به طور ملموس شاهد بوده و باعث ايجاد دلگرمي ايشان نسبت به عملكرد نظام  در حوزه خدمت رساني باشند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: در كميسيون اقتصادي مجلس خبرگان رهبري با حضور مديرعامل شركت ملي نفت ايران از اقدامات بي سابقه مجموعه وزارت نفت، مدير عامل شركت ملي نفت ايران و مناطق نفتخيز جنوب، در سه حوزه از فعاليت ها تشكر نموديم: در زمينه افزايش توليد، افزايش ميزان فروش نفت خام و تعيين تكليف ميعاناتي كه در كشتي ها انبار شده بود و به دليل تحريم ها سرنوشت آن نامشخص بود. همچنين در خصوص مظلوميت استان و عدم بهره مندي از مواهب نفت با كوتاهي هايي در ادوار پيشين مواجه بوديم از جمله تصميم جهت تعطيلي دانشگاه صنعت نفت آبادان و پالايشگاه آبادان كه با استعانت از خداوند متعال و همت دولت سيزدهم مرتفع گرديده است. در همين نشست ديگر اعضاي كميسيون مزبور حجم فعاليت ها و اقدامات انجام شده در دوره اخير مديريتي را قابل تقدير دانستند.

حضرت آيت الله فرحاني پس از ارائه پيشنهادهايي جهت افزايش سطح اشتغال مجاوران تأسيسات نفتي، بر حمايت همه جانبه از مجموعه مديريتي  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تأكيد كرد و در راستاي پيگيري مطالبات به حق كاركنان شريف نفت جنوب اظهار داشتند: رايزني و پيگيري خواسته هاي ايشان، از طريق مراجع كلان در سطح كشور دنبال خواهم كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار