حاشیه ای بر سخنان مدیرعامل فولاد خوزستان؛
صنعت فولاد کشور در این سال‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. محدودیت های اجتناب ناپذیری که در حوزه انرژی ایجاد شده است، تعرفه های صادرات و مشکلات جهانی بازار فولاد شرایطی را ایجاد می کند که فولادسازان اگر در مسیر گذار از این مشکلات، تدابیری برای تاب آوری و سرمایه گذاری نیندیشند بازنده ی عرصه صنعت و اقتصاد خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 27 August 2023
فولاد خوزستان با درک چنین شرایطی فعالیت های خود را در ایستگاه سودآوری متوقف نکرده و برای مدیریت شرایطِ خاصِ ایجاد شده و استفاده بهینه از زمان، نیروها و امکانات، راهبرد تاب آوری با مدیریت هزینه ها، اصلاح الگوی مصرف و اجرای طرح های توسعه ای و فناورانه را در دستور کار قرار داده و همزمان با اجرای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری، تلاش می کند مشکلاتی که امروز در سطح خُرد و کلان، صنعت فولاد کشور را دچار مشکل کرده، در آینده امکان ظهور و بروز نیابند کما اینکه اگر در گذشته چنین رویکردی حاکم می بود امروزه شاهد بروز مشکلات در صنعت فولاد نبودیم.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان اخیرا گفته است: "صنعت فولاد کشور با چالش‌های امروز رویکرد خود را از سودآوری به تاب‌آوری تغییر داده است. هر شرکت فولادی برای ادامه بقای خود، باید بر تکمیل زنجیره خود تمرکز نماید."
این سخنان نشان می دهد مدیران این شرکت مهم فولادی درصدند شرایط ایجاد شده را به فرصت تبدیل کنند و کارهای نکرده ی دیروز را انجام بدهند تا در آینده سودآوری مداوم و پایدار شرکت را شاهد باشیم.
 
شرکت های پیشرو برای همه شرایط برنامه دارند و وجود محدودیت های غالبا بیرونی، مانع از ابتکار، روزآمدی و فرصت سازی آنان نمی شود و به نظر می رسد چنین رویکردی در فولاد خوزستان حاکم شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار