با حضور وزیر دولت اصلاحات و تنی چند از مدیران اسبق آموزش و پرورش و اصلاح‌طلبان آیین نکوداشت سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 17 October 2015
با حضور وزیر دولت اصلاحات و تنی چند از مدیران اسبق آموزش و پرورش و اصلاح‌طلبان آیین نکوداشت سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش فارس؛ آئین نکوداشت سیدکاظم اکرمی معلم پیشکسوت، از سوی انجمن اسلامی معلمان استان همدان در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در ابتدای مراسم برخی از هم دوره‌ای‌های این معلم و وزیر اسبق آموزش و پرورش به ابعاد شخصیتی این معلم فرهیخته پرداختند.

وزیر کشور دولت اصلاحات در این مراسم با بیان اینکه برپایی چنین جلساتی در سطح جامعه اندک است، افزود: برگزاری چنین مراسم‌هایی نشانگر فهم، درک و شعور والای کسانی است که حق‌شناسی کردند تا دوستان جمع شده و نکوداشت معلمی را برپا کنند.

سید عبدالواحد موسوی‌لاری با تأکید بر اینکه سید کاظم اکرمی نیاز به گرامیداشت نداشته و نیاز جامعه است، افزود: باید با برگزاری گرامیداشت پیشکسوتان، در راستای آگاه‌سازی جامعه و نسل آینده برای توسعه و پیشرفت گام برداشت.

وی با بیان اینکه جوانان باید نسل گذشته را شناخته و راه آنها را ادامه دهند، بیان کرد: نسلی که می‌خواهد گذشته را چراغ راه آینده کند، باید بزرگان و پیشکسوتان خود را شناخته و رهرو راه آنها باشند.

عضو مجمع روحانیون مبارز نواندیشی دینی را محوری‌ترین نقش سید کاظم اکرمی دانست و گفت: اکرمی دیندار روشن‌فکر بود و متناسب با شرایط کار می‌کرد.

وی همکاری در تدوین قانون اساسی به عنوان سند اصلی همگرایی ملی را از دیگر اقدامات این معلم پیشکسوت دانست و بیان کرد: اکرمی معلمی بود که نسبت به سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت کرده و این نوعی وظیفه شناسی است.

موسوی‌لاری یادآور شد: حق‌نگری اکرمی زبانزد بوده و صداقت و مسئولیت‌شناسی اکرمی همواره باید به عنوان تجسم چهره فکری و عملی به دیگران انتقال یابد.

معاون وزیر در دوره وزارت اکرمی در آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه اکرمی در عرصه تعلیم و تربیت، شخصیت برتری در حوزه تعلیم و تربیت بود، افزود: از سال 63 که توفیق خدمتگزاری را یافتم، همه روزه از صبح تا شب در خدمت ایشان بودم و اکنون نیز در خدمت ایشان بوده و بهره معنوی می‌برم.

میرزایی با بیان اینکه تاکنون از ایشان بدی ندیدم، افزود: بعد مدیریتی اکرمی مدیریت کاریزماتیک بود به طوری که مدیریت خشک و اداری نداشت و با خوش اخلاقی با کارمندان نیز ارتباط خوبی داشت.

وی با ارائه پیشنهاد تشکیل بنیاد فرهنگی سیدکاظم اکرمی گفت: با تشکیل هیئت امنا برای این بنیاد، هدف زیر پوشش بردن واجب‌التعلیم‌های استان همدان باشد که بنده حاضرم 6 رقم آخر حقوق بازنشستگی خود را صرف این بنیاد کنم و سایر معلمان نیز می‌توانند کمک کنند.

معاون وقت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما خیلی واجب‌التعلیم خارج از مدرسه در سطح کشور داریم، افزود: برای اصلاح مملکت هیچ راهی جز اصلاح آموزش و پرورش نیست.

حسین مظفرن‍ژاد از موسسین انجمن اسلامی معلمان ایران در ادامه این برنامه گفت: اکرمی با وجود زندگی پرتلاطم مقاوم زندگی کرده است.

وی افزود: سید کاظم اکرمی با زندگی پاک خود همواره به دنبال حق‌شناسی بود و سعی داشت حقوق کسی پایمال نشود.

در ادامه نوبت به سیدکاظم اکرمی رسید که با بغض در گلو ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: از انجمن اسلامی استان همدان تشکر می‌کنم که برای پاسداشت مقام معلم چنین برنامه‌ای را تدارک دید.

وی با بیان اینکه شرح زندگی من طول می‌کشد، از طی مراحل علمی خود گفت و افزود: از اساتید زیادی در این راه علم آموختم و از همه آنها که در شهرهای همدان، اصفهان، ساری، کرج و تهران بودند، تشکر می‌کنم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: خدا به همه عاقبت به خیری عطا کند و امیدوارم همواره قدرشناس اساتید و پیشکسوتان جامعه اسلامی باشیم.

سپس با حضور دوستان قدیمی و نزدیک سید کاظم اکرمی، استاندار همدان، استاندار البرز، مدیران کل استان همدان و برخی مدیران استان البرز، آیین نکوداشت معلم پیشکسوت برگزار شد.

همچنین سه کتاب مجموعه مقالات علمی با موضوع آموزش و پرورش نوین، آموزش و پرورش و پژوهش و برگی از روایت یاران در دو جلد توسط دو استاندار همدان و البرز رونمایی شد.

در این مراسم چند خانواده شهید، پیشکسوتان فرهنگی و ارائه‌کنندگان مقاله مورد تجلیل قرار گرفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار