در آئینی با حضور مردم و مسئولان نمایش بزرگ «قافله صبر» در آبپخش اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 15 October 2015
تابناک بوشهر: صبح امروز در آئینی با حضور مردم و مسئولان نمایش بزرگ "قافله صبر" بام موضوع حرکت نمادین امام حسین (ع) از مکه مکرمه تا کربلای معلی در آبپخش اجرا شد.

بخشدار آبپخش در جمع دست‌اندرکاران و بازیگران این نمایش گفت: بیان مظلومیت امام حسین (ع) و تبیین اهداف و سیره عملی آن امام بزرگوار برای جامعه امروزی از مسائل مهمی است که همه باید به آن توجه کنند.

علی مردانلو اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) دانشگاهی بزرگ است که بهره‌مندی از درس‌ها و معارف آن جامعه را از همه انحرافات حفظ می‌کند.

وی افزود: امام حسین (ع) الهام‌بخش آزادگی، رشادت و شجاعت، آزاد اندیشی، بالندگی و توسعه مبانی اخلاقی نه تنها برای جامعه اسلامی بلکه برای جامعه بشری است.

مردانلو خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا در جامعه ما همواره زنده است و نهضت حسینی پیوسته و مستمرا الهام‌‌بخش بزرگ‌منشی و آزاد اندیشی برای همه انسان‌هاست.

این مسئول اذعان داشت: هرسال که می‌گذرد محبت مردم به امام حسین (ع) بیشتر می‌شود و رونق مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان مجالی ابراز عشق و ارادت بیشتر مردم جامعه اسلامی نسبت به حضرت سید الشهدا (ع) و اهداف والای ایشان است.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: تبیین پیام‌های قیام عاشورا برای نسلی که تشنه آشنایی با این قیام هستند از ضروریاتی است که هیات‌های مذهبی و هیات‌های عزاداری باید مورد توجه قرار دهند و مردم امروز تشنه شناخت معارف امام حسین (ع) هستند.

مردانلو گفت: با همت هیات‌های مذهبی و هیات‌ امنای مساجد و حسینیه‌ها در سال جاری شاهد برگزاری مراسمات ارزشمند در ایام ماه محرم خواهیم بود و تلاش برای افزایش کیفیت این برنامه‌ها از مسائل مهمی است که برگزار کنندگان باید مدنظر قرار دهند.

به گزارش فارس، مجری این نمایش بزرگ که با حضور خیل عظیمی از دوستداران حضرت سید الشهدا برگزار شد، هیات ابوالفضل العباس (ع) مسجد پیامبر اعظم (ص) شهر آبپخش بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار