آغاز مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گیلان
کد خبر: ۱۱۲۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 23 August 2023

به گزارش تابناک از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، اول شهریورماه در آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن که در سالن همایش‌های شهید آوینی رودسر برگزار شد، اظهار کرد: امسال یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات مرحله شهرستانی ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش ثبت‌نامی داشتیم که از این تعداد ۹۰۰ نفر بانوان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۳۹ قاری و حافظ به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۶۴ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند، افزود: بخش آوایی این مرحله از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵۰ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود که متسابقان در این مرحله برای کسب مجوز حضور در مرحله مقدماتی کشوری با هم رقابت می‌کنند.

علیزاده گفت: ۲۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات آوایی به مرحله مقدماتی مسابقات سراسری اوقاف که آبان‌ماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند. مرحله نهایی مسابقات آوایی در مرحله کشوری آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به بخش معارفی این دوره از مسابقات تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات معارفی قرآن گیلان در چهار رشته ترجمه سوره‌های یس و الرحمن، معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه با حضور ۷۰۶ نفر به‌صورت کتبی در ۱۵ حوزه امتحانی برگزار شد و مرحله استانی آن مهرماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در هفته دولت و به یاد شهیدان انصاری و نورانی و بعد از ۲۷ سال برگزاری در مرکز استان در شهرستان رودسر برگزار می‌شود، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی از مرکز استان به شهرهای دیگر و توانمندسازی استعدادهای قرآنی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

علیزاده بیان کرد: امسال با هدف آمادگی بیشتر متسابقان برگزیده مرحله استانی، کارگاه یک‌روزه آماده‌سازی متسابقان با محوریت صوت و لحن با حضور استاد مهدی دغاغله برگزار شد، همچنین در این دوره با حمایت فرماندار و امام جمعه رودسر به همه متسابقان هدایایی تقدیم می‌شود و جوایز نفرات برگزیده هم با مساعدت رئیس سازمان اوقاف سه برابر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به کسب رتبه‌های ملی و بین‌المللی توسط قاریان و حافظان قرآن استان، گفت: سال گذشته در مسابقات نهایی اوقاف هفت گیلانی موفق به کسب مقام در رشته‌های مختلف شدند که افتخاری برای استان است و امیدواریم امسال شاهد توفیقات بیشتر متسابقان قرآنی استان در مرحله کشوری مسابقات اوقاف باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار