مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از آغاز پزشک خانواده در ۵ شهر استان در هفته دولت خبر داد و گفت: مرحله بعد مابقی شهرهای استان دارای پزشک خانواده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 21 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و همچنین خدمتگزاری بیشتر به جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سال حدود ۸ میلیون مرتبه مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان را در استان کرمان داریم که از این جهت زحمات آن‌ها را در نظام سلامت کشور قدر می‌نهیم، گفت: ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه رایگان سلامت و پزشکی خانواده هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: ماهانه ۱۴۰ میلیارد تومان تعهد بیمه سلامت به موسسات درمانی برای درمان بیمه‌شدگان است و بیش از هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی در استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان دولت، روستاییان، طلاب، دانشجویان و خانواده معظم شهیدان زیرپوشش بیمه درمان سلامت رایگان قرار دارند، ادامه داد: بیمه رایگان افراد تا فروردین سال ۱۴۰۳ تمدید شده است و از این بابت جای نگرانی نیست.

جعفری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به دنبال آن است که برای عموم مردم ساکن در شهر پزشک خانواده شهری اختصاص دهد، گفت: مردمی که در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ساکن هستند در پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه عامل خطر از جمله تغذیه در سبک زندگی مردم عجین شده که باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها شده است، افزود: نوع تعزیه مردم در بروز بیماری‌ها و طول عمر مفید آن‌ها بسیار موثر بوده و بیش از دو سوم بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ماهانه ۲۵ میلیارد تومان برای پزشک خانواده پرداخت می‌شود تا کنترل سلامت مردم را پیگیری کنند و پزشکان خانواده منطقه تحت ماموریت خود را مدیریت کنند، گفت: پزشک خانواده در هفته دولت در پنج شهر بردسیر، بم، جیرفت، سیرجان و رفسنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای سلامت خانواده اجرایی می‌شود، اظهار داشت: در مجموع ۱۰ شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان کرمان داریم که در مرحله بعدی مابقی شهر‌های استان نیز دارای پزشک خانواده می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه بیماریابی و غربالگری از وظایف پزشک خانواده است تا بتواند سلامت محدوده تحت ماموریت خود را کنترل کنند، گفت: در این طرح به ازای هر هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر جمعیت یک مراقب سلامت اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج در استان کرمان فعالیت می‌کند و ۱۰۷ عنوان بیماری تحت پوشش درمان این صندوق قرار دارد، افزود: پزشک خانواده باید حتماً برای بیماریابی تلاش کرده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه حمایت از فرزندآوری از دیگر برنامه‌های مهم بیمه سلامت است، بیان کرد: برای درمان ناباروری تا سن ۴۹ زنان برنامه داریم که بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در سطح استان کرمان وجود دارد که تاکنون ۱۲ هزار زوج شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه زندگی دیجیتالی و تغییر سبک زندگی عامل کاهش فرزندآوری در جامعه شده و یا می‌توان گفت که یکی از دلایل این اتفاق است، افزود: کتمان کردن ناباروری یک مشکل فرهنگی است که متاسفانه وجود دارد و باید از بلافاصله بعد از اینکه زوجین متوجه این مشکل شدند برای درمان اقدام کنند و درمان آن شدنی است.

جعفری با اشاره به اینکه تمام مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته پرداخت شده و در پرداخت مطالبات به‌روز هستیم، گفت: تهیه تجهیزات درمانی و دارو در بیمارستان‌ها باید انجام شود و نباید بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع دهند.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلساتی با بیمارستان‌ها گذاشته و حتی بیمارستان‌های خصوصی هم مکلف هستند که رعایت کرده و همراهان بیمار را به بیرون از بیمارستان‌ها ارجاع ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار