رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از مصدومیت یک هزار و ۶۳۳ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری کرمانشاه طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 21 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان تیر ماه یک هزار و ۶۳۳ نفر نیز در حوادث رانندگی درون شهری مجروح و مصدوم شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر کمتر شده است.

وی از ۶۸۲ هزار و ۶۵۰ مورد اعمال قانون خودروهای متخلف خبر داد و افزود: برخورد با تخلفات رانندگی ۲۲ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به ارتباط مستقیم تخلفات حادثه ساز با وقوع تصادفات، تصریح کرد: برخورد با رانندگان پرمخاطره در اولویت اعمال قانون کارکنان پلیس راهور بوده و در این راستا ۶۲ هزار و ۳۳۵ فقره اعمال قانون رانندگان متخلف و حادثه ساز انجام شده که نسبت به چهار ماهه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

حیدری بیان کرد: با استفاده از ابزار کنترل هوشمند ترافیک و ظرفیت پلیس بزرگراه در کلانشهر کرمانشاه طی چهار ماهه سپری شده از سال یک هزار و ۲۳۰ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلف سرعت بحرانی شناسایی و در سامانه ثبت توقیف شده اند که از این تعداد ۵۱۰ دستگاه تاکنون به پارکینگ منتقل و مراحل قانونی را طی کرده و بیش از ۳۱ هزار اعمال قانون انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان حادثه آفرین، گفت: در تعامل با دستگاه قضائی مقرر شده خودرو این دسته از افراد در مرحله اول به مدت ۱۵ روز در پارکینگ توقیف شده و با درج نمره منفی در سابقه گواهینامه، راننده متخلف نیز موظف به شرکت در کلاس‌های آموزشی ویژه اصلاح رفتار و بازآموزی قوانین و مقررات رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در خصوص برخورد با خودروهایی که اقدام به تخلفاتی از قبیل آلودگی صوتی، حرکات دور دور و نمایشی و … می‌کنند، اضافه کرد: در چهار ماه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۱۳۰ مورد اعمال قانون انجام شده و برای یک هزار و ۴۳۵ دستگاه نیز ثبت توقیف اعمال شده ضمن اینکه این خودروها با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی، حداقل به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف می‌شوند.

حیدری در پایان از ارائه بیش از ۲۰۰ هزار انواع خدمات ترافیکی به شهروندان در بخش‌های آزمون و صدور گواهینامه، مرکز اجراییات راهور، شماره گذاری و تعویض پلاک خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار