فرماندار تفت گفت: شهرستان تفت در حوزه فرهنگی و مذهبی و در بخش تعزیه خوانی تاریخچه ‌‌ای بسیار قدیمی و نسخه های خطی تعزیه خوانی بالای 100 سال قدمت دارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 21 August 2023

یه گزارش حبرگزاری تابناک یزد علی دهقان‌نیری در نشست خبری سوگواره شهرستان تفت در حوزه فرهنگی و مذهبی و در بخش تعزیه خوانی تاریخچه ‌‌ای بسیار قدیمی و نسخه های خطی تعزیه خوانی بالای 100 سال قدمت دارد اظهار کرد: شهرستان تفت در سطح استان یزد با برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی و آیینی شناخته می‌شود و با توجه به اینکه یزد حسینیه ایران و تفت حسینیه یزد معرفی شده، این مراسم در شهرستان تفت برگزار می‌شود.

وی مراسم‌های مستمر روضه‌خوانی در ایام سال، آیین‌های سنتی زیبای مذهبی، ثبت ملی نخل‌برداری تفت را از جمله ویژگی‌های شهرستان تفت در این حوزه دانست و ادامه داد: با توجه به تمام پیشینه‌های فرهنگی و مذهبی و اینکه یکی از شاخه‌های برنامه‌های فرهنگی این شهرستان بحث تعزیه خوانی است ضرورت داشت که نسبت به انجام چنین رویدادی اقدام شود.

فرماندار تفت از وجود نسخ خطی تعزیه‌خوانی با قدمتی بیش از 100 سال در شهرستان تفت خبر داد و عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این سوگواره به آن توجه شده، برگزاری کامل آن به صورت مردمی است و تعزیه گردان‌های پیشکسوت یزد و تفت متولیان اصلی برگزاری آن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار