مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ۱۱شهریور ماه را آخرین مهلت ارسال آثار نخستین سوگواره راوی رزم دانست.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ 20 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد،عابدی در نشست خبری که به مناسبت نخستین سوگواره استانی استعداد یابی نوجوانان و جوانان در شبیه خوانی و تعزیه خوانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد اظهار کرد:هدف از برگزاری این سوگواره استعداد یابی نوجوانان و جوانان در شبیه خوانی و رونق بخشیدن به نمایش آیینی مذهبی شبیه خوانی دربین نوجوانان و جوانان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه قیام حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در این جشنواره مورد تاکید است گفت: استان یزد قدمت و پیشینه طولانی در هنر تعزیه و شبیه خوانی در تمامی شهر و روستاهایش را دارد.
وی گفت: بخش‌های سوگواره شامل نوجوانان از سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و جوانان از سنین ۱۸ تا ۳۰ سال است که در قالب یکی از شخصیت‌های اولیا و اشقیا در یک مجلس تعزیه که به این سنین مرتبط باشد شرکت خواهند کرد.
عابدی در ادامه از وجود بخش دیگری ویژه گروه نوازندگی سازهای مرتبط با تعزیه از قبیل سازهای کوبه‌ای مانند طبل ریز و دمام و سازهای بادی مانند ترومپت، ترومبون و... در گروه‌های نوجوانان و جوانان خبر داد.
وی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره، باید تا روز شنبه ۱۱ شهریور ماه اثر خود را به صورت فیلم کوتاهی از اجرای نقش یا نوازندگی از طریق فضای مجازی ایتا و روبیکا به شماره تلفن ۰۹۹۰۳۵۶۳۹۸۹ به دبیر خانه ارسال کنند.
عابدی گفت: آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره توسط گروه بازبینی یا همان هیات انتخاب بازبینی خواهد شد و از هر گروه بخش سوگواره اثر انتخاب می شود و به مرحله بعدی راه پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه مرحله دوم مسابقات به صورت حضوری و به مدت سه شب در حسینیه محله گرمسیر شهر تفت و با حضور مردم از روز شنبه ۱۸ شهریور ماه برگزار می‌شود گفت: در صورتی که فرد متقاضی برای اجرای خود در بخش‌های مختلف مسابقه نیاز به فرد مکمل داشته باشد مجاز به همراه نمودن یک نفر بدون محدودیت سنی در اجرای نقش مربوطه است.
وی در ادامه گفت: صرفا شخص متقاضی شرکت در بخش مسابقه سوگواره مورد ارزیابی هیئت داوران قرار خواهد گرفت و جوایز این سوگواره فردی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار