تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
اداره کل هواشناسی از امشب تا روز دوشنبه ۳۰ مرداد برای کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 19 August 2023

به گزارشتابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: با توجه به شرایط جوی از امشب تا دوشنبه هفته پیش رو برای استان هشدار سطح زرد صادر شده است.
ولی بهره‌مند افزود: رگبار باران، رعد و برق، وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک از مخاطرات این سامانه است.
وی ادامه داد: جاری شدن روان آب‌ها در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، شکستن شاخه درختان فرسوده، خسارت به محصولات کشاورزی و کاهش دید از اثرات احتمالی این سامانه است.
بهره‌مند به مردم توصیه کرد: در بازه زمانی فعالیت این سامانه از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و همچنین از انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزید.
وی از کشاورزان نیز خواست تا برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی را انجام دهند همچنین عشایر هم از چرای دام هایشان در نزدیکی رودخانه‌ها بپرهیزند.
سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تاکید کرد: همچنین پرهیز از پارک خودرو‌ها در نزدیکی درختان، پاکسازی آبراه‌ها و کانال‌های شهری، استحکام بخشی سازه‌های موقت ضرورت دارد.
هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می‌شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفر‌ها در برخی نقاط ایجاد شود.
در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند به کار‌های روزمره خود ادامه دهند، اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آن‌ها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

یاسوج و سی سخت خنک‌ترین مناطق استان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، یاسوج و سی سخت با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
خالدی افزود: لنده با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه استان گزارش شد.
وی ادامه داد: آسمان استان برای ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری به تدریج رشد ابر، احتمال وقوع رعد و برق، رگبار پراکنده باران در برخی مناطق و گاهی افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

پدیده گرد و خاک در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: دید افقی در شهر دوگنبدان پنج هزار متر، شهر لیکک و ایستگاه امامزاده جعفر هفت هزار متر گزارش شده است.
ولی بهره‌مند افزود: دید افقی در شرایط عادی ۱۰هزار متر است. مناطق گرمسیری گچساران، کهگیلویه و بهمئی به ویژه عصرگاهان بیشترین مناطق تحت تاثیر این پدیده‌ها است.
وی بیان کرد: رگبار باران و باد شدید از دیگر پدیده‌های هواشناسی استان تا ۴۸ ساعت آینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار