نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی که در مجلس وجود دارد موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر مراکز دانشگاهی در مجلس به تصویب نمی‌رسد و جایی برای نگرانی مجموعه پیام نور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 19 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست با جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار کرد: وقتی لایحه‌ای در مجلس و در قالب‌های مختلف مطرح می‌شود ممکن است برگرفته از ایده یک فرد باشد یا اینکه نظر دولت باشد که در کمیته‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌‎گیرد.

وی بیان کرد: اکنون موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه موضوعی مربوط به کمیسیون تلفیق بوده و در این کمیسیون شاید نظرات و دیدگاه‌های متناقضی مطرح شود که در نهایت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمیری ادامه داد: با نگاهی که در مجلس وجود دارد موضوع ادغام دانشگاه پیام نور با سایر مراکز دانشگاهی در مجلس به تصویب نمی‌رسد و جایی برای نگرانی مجموعه پیام نور وجود ندارد.

وی افزود: به سهم خود تلاش می‎‌کنم تا پیام مجموعه پیام نور استان بوشهر به کمیسیون تلفیق منتقل و در نهایت تصمیمی جامع و کاملی برای دانشگاه پیام نور لحاظ شود.

جمیری ادامه داد: در تماس با حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین با سایر نمایندگان پیرامون موضوع ادغام مراکز دانشگاهی پیام نور با سایر مراکز رایزنی می‎شود تا از تحمیل تصمیم غیرکارشناسی بر پیکره دانشگاه پیام نور جلوگیری شود.

دانشگاه پیام نور با ۳۵۰ هزار دانشجو نباید منحل شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه انقلابی باید در این مقطع حمایت شود. دانشجوی کم بضاعتی که با کمترین هزینه ممکن در دانشگاه تحصیل دارد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد نه اینکه خبر تعطیلی دانشگاه به وی اعلام شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از استانداردترین دانشگاه‌های کشور است حال چرا باید جمع و در سایر مراکز دانشگاهی ادغام و به تاراج برده شود. اگر قرار است دانشگاه پیام‌نور تنها به شکل غیر حضوری و مراکز و واحد‌های آن واگذار شوند، چرا نباید تصمیم گیری پیرامون این موضوع توسط مجموعه مدیریتی دانشگاه باشد.

وی گفت: ما مخالف آمایش و چابک سازی پیام نور نیستیم، ولی نباید این چابک سازی به قیمت ضربه خوردن دانشگاه پیام نور با بیش از ۳۵۰ هزار دانشجو در کشور باشد.

چمکوری اظهار کرد: از دولت انقلابی انتظار داریم از تحمیل ظلم به دانشگاه پیام نور جلوگیری شود چرا که از بین بردن دانشگاه پیام نور همانند حذف جهاد سازندگی نقطه‎ای کور و تاریک است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: چنانچه فعالیت دانشگاه پیام نور تنها بر مبنای حضوری باشد، بدون تردید این رویکرد به کاهش قدرت مالی دانشگاه منتهی شده و دانشگاه به تدریج با وابستگی مالی رو به رو خواهد شد. بهترین شیوه آموزشی، آموزش از نوع ترکیبی است که این دانشگاه سال‌هاست که توانمندی خود را در این حوزه به اثبات رسانده است.

چمکوری اظهار کرد: بسیار از مراکز پیام نور موقوفه و با هزینه مردمی ساخته شده‌اند که با این وضعیت واگذاری این مراکز به سایر دانشگاه‌ها و موسسات عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد.

در حاشیه این دیدار ریاست و جمعی از اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه پیام نور استان بوشهر نامه‎ای با مضمون ضرورت جلوگیری از تعطیلی آموزش نیمه حضوری و ادغام مراکز دانشگاه پیام نور با سایر مراکز امضا و برای پیگیری تحویل نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار