معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 19 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرهاد شریفی با اشاره به آغاز کشت زعفران در استان، گفت: پیش بینی‌می‌شود امسال حداقل ۱۶۵ هکتار زعفران کاری جدید در استان داشته باشیم که نسبت به سال زراعی گذشته رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: مجموع سطح زیر کشت زعفران استان در سال زراعی گذشته ۵۰۲ هکتار بود که بخشی از این سطح در سال گذشته و مابقی در سنوات قبل کشت شده است.

شریفی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان به جزء شهرستان‌های مناطق گرمسیری امکان کشت زعفران وجود دارد، از کشاورزانی که اراضی آبی در اختیار دارند، خواست برای کشت زعفران به عنوان یک محصول پردرآمد برنامه‌ریزی کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از متقاضیان کشت زعفران در استان حمایت می‌شود، گفت: جهت حمایت از کشاورزان بین ۵۴ تا ۶۳ میلیون تومان به ازای هر هکتار، یارانه در قالب کمک به خرید بذر به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی شرایط کشت زعفران را برخورداری کشاورزان از اراضی آبی عنوان کرد و افزود: برای توسعه کشت زعفران محدودیتی در استان نداریم.

شریفی سپس با اشاره به مرغوبیت بالای زعفران تولیدی در استان کرمانشاه، گفت: بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی‌های صورت گرفته زعفران تولیدی در استان در فهرست انواع  با کیفیت قرار داشته و قابل رقابت با زعفران خراسان است.

وی افزود: میانگین تولید زعفران در استان پنج کیلوگرم در هر هکتار است، هرچند کشاورزان با عملکرد مطلوب ۲۲ کیلوگرم در هکتار نیز در استان داشته‌ایم.

به گفته شریفی هم اکنون کشت زعفران در استان کرمانشاه در حال انجام است و کشاورزان تا نیمه دوم شهریور فرصت دارند، نسبت به کشت زعفران اقدام کنند.

شریفی یادآور شد: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه اول آبان شروع شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار