موسی خلیلی شهردار نکا در جمع خبرنگاران نکا گفت:
شهردار شهرستان نکا گفت: خدا را شکر امروز با توجه به ارزیابی شما، به این درجه رسیدیم که از عملکرد مطلوب و جایگاه مناسبی در بین شما خبرنگاران برخورداریم.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴ 19 August 2023

 

به این درجه رسیدیم که از عملکرد مطلوب و جایگاه مناسبی در بین شما خبرنگاران برخورداریم.  

به گزارش تابناک مازندران، موسی خلیلی، با قدردانی از زحمات خبرنگاران در طول چند سال خدمت خود بعنوان شهردار، گفت: شاید بنده تنها مدیر اجرایی شهرستان باشم که بسیاری از امورات شهر را در دست و مطمئنا در تیررس رسانه‌ها قرار دارد و باید پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها باشم که خدا را شکر امروز با توجه به ارزیابی شما، به این درجه رسیدیم که از عملکرد مطلوب و جایگاه مناسبی در بین شما خبرنگاران برخورداریم.

وی گفت: ما در شهر سعی کردیم آنچه که در نشست‌های خبری، قول دادیم، پای قول خود بایستیم و همانطور که می‌بینید، تابحال پروژه‌ای را تعریف نکردیم که نتوانیم بهره‌برداری کنیم.

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه، برای جلب اعتماد عمومی، باید ۴_۳ سال کار کرد تا مردم کارها را ببینند و بسنجند و اینکه، قطعا شما خبرنگاران در انعکاس و بازتاب آن نقش بسزایی دارید تأکید کرد: در این راستا، از شما انتظار داریم به ما کمک کنید، زیرا ما مطالب و موضوعاتی را که شما عنوان می‌کنید، درباره‌ی آنها فکر و اگر باعث پیشرفت شهر شود، آنها را اجرایی می‌کنیم.

 

به این درجه رسیدیم که از عملکرد مطلوب و جایگاه مناسبی در بین شما خبرنگاران برخورداریم.  

موسی خلیلی تصریح کرد: برای کارهایی که تابحال انجام دادیم، از یک اتاق فکر بهره گرفتیم که شاید شما هم غیرمستقیم عضو اتاق فکر بودید.

وی درباره‌ی بودجه‌ی شهرداری گفت: از ۱۸۵ میلیارد تومان بودجه مصوب، تاکنون حدود ۷۵ میلیارد یعنی نزدیک به ۴۰ درصد محقق شده است.

وی گفت: همانطور که در نشست قبلی گفته شد، در هفته‌ی دولت، بهسازی آرامستان را خواهیم داشت، و پارکینگ طبقاتی پروژه‌ی دیگر ما است که اکنون در مرحله‌ی پِی است که در هفته‌ی دولت کلنگ‌زنی خواهد شد و در ۳۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار شهرستان نکا افزود: در پروژه‌ی آزادسازی رودخانه نیز، پل چمازی (شورای شهر) به ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و تقریباً تا ۴۵ روز دیگر قابلیت عبور و مرور خواهد داشت و امیدواریم تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

خلیلی گفت: علارغم اینکه، حوزه‌ی برون شهری، به شهرداری ارتباطی نداشت، اما طرح پروژه‌ی «ورودی شهر» را تهیه و از آن دفاع کردیم که حدود ۱۵میلیارد تومان برای کانال آن هزینه کردیم و اکنون ۵۰ درصد کار، انجام شده است که سیما و منظر شهر را تغییر خواهد داد.

وی تصریح کرد: این پروژه ۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد و قرار است، بخشی از هزینه، از سوی سازمان بنادر تهیه شود که اگر پیگیری‌ها به نتیجه برسد، تا به صورت نمادین کلنگ‌زنی شود، می‌تواند در طول ۶ماه به بهره‌برداری برسد تا بسیاری از مشکلات در این منطقه حل شود.

شهردار شهرستان نکا از طرح خدمات شهری در استقبال از ماه محرم با عنوان «علمداران خدمت» گفت و از جمله نمونه‌های آن به سیاهپوشی متفاوت سطح شهر نسبت به سال‌های گذشته، رسیدگی به فضای سبز مساجد و تکایا، لکه گیری آسفالت معابر منتهی به مساجد، گلاب پاشی و غبارروبی مساجد، تکایا و هیئات مذهبی، و رفع مشکل روشنایی معابر اصلی و فرعی منتهی به مساجد اشاره کرد.

خلیلی افزود: همچنین، در یک طرح مشترک بین شهرداری و محیط زیست استان، دستگاه پایش آلاینده هوا را نصب کردیم.

وی همچنین اظهار کرد: پیگیر عمارت جدید شهرداری نکا هم هستیم و به دلیل هزینه‌ی زیاد آن، به محض دریافت تسهیلات، در دوره‌ی خود به اتمام خواهیم رساند چراکه؛ ما نمی‌خواهیم در دوره‌ی خود، پروژه نیمه تمام به جا بگذاریم.

 

به این درجه رسیدیم که از عملکرد مطلوب و جایگاه مناسبی در بین شما خبرنگاران برخورداریم.  

عضو و رئیس شورای اسلامی شهر نکا نیز با اشاره به اینکه، انتخاب هیأت رئیسه شورا، در آرامش انجام شد، بیان کرد: این انتخاب‌ها به شما اطلاع داده نشد و حتی یک بنر هم زده نشد، زیرا فرض ما این است که «خادم شدن نیاز به اطلاع رسانی ندارد و مردم باید خودشان دنبال مدیر بگردند که چه کسی آن کار را انجام داد»، و ما با خدمتی که ارائه می‌دهیم، خودمان را معرفی می‌کنیم.

سیداسماعیل میری تشریح کرد: اگر شما شورای دوره‌های قبل را رصد کرده باشید، نشان می‌دهد؛ در این دوره، یک شورای باتجربه دارید که افرادی علمی، باتدبیر و بلند‌نظر حضور دارند، هرچند اختلاف سلیقه دارند، اما این اختلاف سلیقه را در جهت حل مشکلات بررسی می‌کنند و در سطح شهر و شهرستان اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر شهردار کاری را در حوزه‌ی خارج از محدوده انجام می‌دهد، این سیاست شورا است و سیاستهایی که ابلاغ می‌شود، اگر نیاز است به شهر کمک شود، به شهردار این اجازه را می‌دهند، بطور مثال، پروژه‌ ورودی شهر در حوزه شهر و وظایف شهرداری نبود، اما ما درحال پیگیری هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا ضمن درخواست از خبرنگاران که شهرداری و شورای اسلامی شهر نکا را با شهرداری و شورای اسلامی شهرهای دیگر در طرح‌های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، گردشگری و ... مقایسه کنید تا ببینید چه اتفاقاتی در این شهرستان افتاد و چه تغییراتی انجام شد، خاطرنشان کرد: می‌بینید که علارغم برخی نارضایتی‌ها، رضایت نسبی وجود دارد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار