مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در استان خبر داد و گفت: نفوذ این سامانه به استان از بعد از ظهر جمعه و فعالیت آن تا اواخر روی یکشنبه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 18 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از فارس، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفتگویی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: نفوذ این سامانه به استان از بعد از ظهر جمعه و فعالیت آن تا اواخر روی یکشنبه ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان احتمال رگبار محلی، وقوع رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید را نوع مخارج ناشی از هشدار اعلام شده عنوان و تصریح کرد: آسیب به کشاورزان و محصولات کشاورزی و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، احتمال آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی از مخاطرات ناشی نفوذ سامانه بارشی همرفتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در اغلب مناطق استان شرایط جوی نسبتا پایداری برقرار و آسمان صاف خواهد بود که در بعد از ظهر با وزش باد همراه خواهد شد، افزود: از بعد از ظهر فردا تا اواسط هفته آینده به سبب عبور امواج ضعیفی از روی منطقه به تدریج شاهد افزایش ناپایداری‌ها خواهیم بود که در بعد از ظهر جمعه و روز‌های شنبه و یکشنبه در برخی مناطق با رگبار محلی باران و رعدوبرق همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه احتمال رخداد تگرگ، جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر نیز در برخی مناطق وجود خواهد داشت، ادامه داد: همچنین وزش باد در روز‌های شنبه و یکشنبه ممکن است سبب نفوذ غبار رقیق به جو استان شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: طی روز‌های آینده دمای روزانه تغییرات محسوسی نخواهد داشت، اما دمای شبانه بطور نسبی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که خیرآباد با ۸.۲ و گیلوان با ۳۷.۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنکترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار