دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ؛
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان داشت : اربعین حسینی یک فرصت بزرگ برای ارتباطات میان فرهنگی بین ملت های ایران و عراق و سایر کشورها، فرصتی بزرگ برای تقویت سرمایه اجتماعی و تحول و توسعه اجتماعی در کشور است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدمجید حسینی افزود :در سال جاری با تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساس برنامه ها و فعالیت های محرم و اربعین حسینی بر مبنای کار و فعالیت های فرهنگی بوده است.

وی گفت :امروز ما از فصل مواجهه با اربعین به مثابه یک مدیریت بحران و زائر باید عبور کنیم و رویکرد ما با اربعین حسینی از یک مواجهه مدیریت میزان زوار و زیرساختی به سمت یک رویکرد فرصت فرهنگی، اجتماعی و تمدنی حرکت کند.

امامی ادامه داد :به دلیل توسعه تمدن گرا و عدم اهتمام به زیست یوم گرایی و توسعه منطقه ای، متاسفانه برخی شاخص های ما در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی آنچنان که باید و شاید مطلوب نیست.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد :  ما باید ارتباط خود را با فرهنگ اربعین حسینی بیش از هر زمان دیگری برقرار کنیم تا به انسان کامل نزدیک شویم، برنامه دیگری در استان های مرزی با نگاه مردمی دولت نیز ندوین شده است که بر اساس آن بتوانیم در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی کار کنیم، اگر صنایع خلاق و فرهنگی در بخش صنعتی پا گیرد حتما اشتغالزا خواهد بود و با کمترین هزینه ها می توان در بخش های صنایع دستی و سوغات مسافر و گردشگری مذهبی اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود :  استان ایلام با این ظرفیت ها می تواند در حوزه گردشگری مذهبی حرکت کند، فضاهایی تحت عنوان خانه زائر ساماندهی شود و در طول سال علاوه بر اربعین حسینی، این حرکت شکل گیرد و با این طبیعت زیبای استان، فرصت های بزرگی در استان ایلام فراهم شود و بتوانیم در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی از این ظرفیت ها استفاده کنیم./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار