معاون دامپزشکی کرمانشاه خبر داد؛
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا كنون ٥٠ هزار رأس دام سبك و یازده ‌هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین در كشتارگاه‌های کرمانشاه ذبح شدند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 17 August 2023

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در نتیجه بازدیدهایی که از کشتارگاه‌ها شده، حدود ۶ هزار و ۸۲۹ کیلوگرم لاشه و آلایش دامی از چرخه مصرف به دلیل غیربهداشتی بودن خارج شدند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازدیدهایی که از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان‌ها به عمل آمده، حدود ۱۷۱ مرکز غیر بهداشتی گزارش شده است.

وی افزود: حدود ۳۰ تن فراورده خام دامی خوراکی غیر بهداشتی وجود داشته که ثبت و ضبط شده است.

این مسئول بیان کرد: تاکنون ۲ مکان عرضه فرآورده‌های دامی مانند مرغ‌ فروشی‌ها، قصابی‌ها و رستوران‌ها پلمب شده و حدود ۴۷ مورد هم در این زمینه ارجاع به مراکز قضایی شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه کشتارگاه‌های طیور از ابتدای سال حدود ۶ میلیون قطعه طیور کشتار شده‌ که از این تعداد حدود ۱۰۰ تن را به دلیل عدم احراز شرایط بهداشتی توسط دامپزشکی استان کرمانشاه در ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: از همشهریان تقاضامندیم از خرید گوشت از کشتارگاه هایی که در حاشیه شهرها ذبح می‌شوند خودداری کنند، چرا که امکان ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این خصوص وجود دارد.

انتهاي پيام/ ل

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار