نماینده بوشهر، گناوه و دیلم از موافقت مجلس با طرح دو فوریتی لایحه ساماندهی کالای ته لنجی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 16 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر  و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم امروز در نشست با خبرنگاران موضوع ته‌لنجی را یکی از موضوعات مهم و پیگیری‌های اساسی در این زمینه دانست و اظهار کرد: لایحه ساماندهی کالای ته لنجی می‌تواند نقش مهمی در عرصه اقتصادی استان داشته باشد.

وی بیان کرد: لایحه ساماندهی کالای ته لنجی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحاتی بر روی آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس با قید دو فوریتی لایحه ساماندهی کالای ته لنجی موافقت کرده است ادامه داد: لایحه ساماندهی کالای ته لنجی به‌زودی در صحن علنی مجلس برای تصویب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمیری از پیگیری برای رفع مشکلات ساحل‌نشینان استان خبر داد و اضافه کرد: برای صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس پیگیری‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در نشستی با رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز راهکار‌های صدور مجوز برای سفر لنج‌های تجاری بررسی شد که امید می‌رود به‌زودی ابلاغ شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی توسعه بندر گناوه را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین تصریح کرد: تکمیل این طرح و افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌های تجاری پهن پیکر را فراهم می‌سازد.

جمیری بیان کرد: عمق کانال بوشهر به ۱۰ متر و نیم افزایش یافته است و برای حضور کشتی‌های ۵۰ هزار تنی باید به ۱۴ متر برسد.

برچسب ها: ته‌لنجی ، بوشهر  ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار