سید مهدی هاشمی به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 14 August 2023

گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه طی آیینی با حضور کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سید مهدی هاشمی به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد و از خدمات محمدحسن کردستانی سرپرست سابق این مجموعه تقدیر به‌عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به ضرورتی که اسناد حدنگار در کشور دارند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تمام وجود در حال تلاش است تا بتواند این مسؤولیت و رسالت را در کشور به‌خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: تلاش برای سنددار کردن املاک و اسناد در حال انجام است، زیرا اسناد رسمی نقش مهمی در پیشگیری از اختلافات در جامعه دارد.

وی ابراز داشت: چند سالی‌ست، اسناد حدنگار در راستای پیشگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری در دستور کار سازمان اسناد و املاک است و تلاش‌های بسیار زیادی را هم انجام داده‌اند تا بتوانند به‌هدف خود در حدنگاری اراضی ملی و املاک و اراضی مردم و کشاورزی و تجاری برسند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دوستان ثبت اسناد و املاک در استان کرمان نیز با تمام وجود پیگیر موضوع حدنگاری اسناد هستند و گزارش‌ها را بار‌ها ارائه کرده‌اند و مصوباتی در این زمینه بوده است.

حمیدی از تاکید مقام معظم رهبری بر توجه خاص به اسناد رسمی در کشور یاد و تصریح کرد: ایشان فرمودند باید به اسناد رسمی اعتبار داده شود و اسناد رسمی به گونه‌ای باشد که در دادگاه‌ها و محاکم مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مردم باید از اسناد غیررسمی و معاملات دستی به این سمت و سو بیایند که معاملات را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و این اتفاق خوب و مبارکی بود که امیدواریم زیرساخت‌های قانونی در کشور فراهم شود و این کار به سرعت پیش رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم که مردم برای معاملات خود با اسناد رسمی اقدام کنند و از قولنامه و اسناد دستی که هزاران مشکل ایجاد می‌کند و منجر به پرونده قضایی می‌شود، جلوگیری شود.

حمیدی در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های کردستانی سرپرست سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از عقب‌ماندگی کرمان در زمینه صدور اسناد کاداستر و سند حدنگار کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور این اسناد درحال پیگیری است.

کردستانی سرپرست سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: در اجرای کاداستر اراضی ملی در استان کرمان به ۱۰۰ درصد نزدیک هستیم و در اجرای کاداستر کشاورزی هم جهش خوبی داریم و ریل‌گذاری مناسبی در این بخش صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار