برگزیدگان چهل و ششمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم یزد در مراسمی با حضور مسئولان استان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 12 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم یزد که به میزبانی اردکان و در روزهای 19 و 20 مرداد برگزار شد، اظهار داشت: قرآن در جامعه ما مهجور است.

وی خاطرنشان کرد: از خود من تا دیگران، به بحث قرآن را به نحو احسن و آن گونه که در خور شان است، نپرداختیم و باید بیش از این در برنامه‌ها، مباحث کاری و امور اصلی‌مان قرآن جایگاه ویژه خودش را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در بین برنامه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حتی بودجه‌ریزی‌های ما بحث قرآن گاهی فراموش می‌شود یا اصلا به آن توجه نمی‌شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر و بهتر قرآن کریم در زندگی همه مردم جاری و ساری باشد، تصریح کرد: باید به قرآن آن‌گونه که جایگاه و شان آن است بپردازیم تا بتوانیم از برکات آن هم بهره‌مند شویم.

وی افزود: هر کجا ما به قرآن توجه ویژه و بیشتری داشته باشیم، نور قرآن بیشتر به زندگی ما می‌تابد و زندگیمان بهره بیشتری از آن می‌برد و هر کجا که کمتر توجه کنیم از برکات قرآن کمتر بهره می‌بریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم در راستای هر چه بهتر و بیشتر برگزار شدن رویدادهای تاثیرگذار قرآنی تلاش کنیم.

عزیزی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به قرآن در برنامه‌ریزی‌های خود توجه بیشتری داشته باشند گفت: قرآن در جامعه اسلامی باید دردر اولویت قرار گیرد و مطابق با شان آن برنامه‌ریزی کنیم.

اسامی برگزیدگان رشته‌های مختلف

در این دوره از مسابقات قرآن کریم و در بخش بانوان این دوره از مسابقات، در رشته حفظ پنج جزء، زهرا شبانی رتبه اول، منیره رفیعی رتبه دوم و مرضیه رضائیان رتبه‌ سوم را به خود اختصاص داد.

هاینه سبحانی هم موفق به کسب رتبه اول رشته حفظ 10 جزء بخش بانوان شد و در این رشته، فاطمه امینی و زهرا فلاح به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

داوران این دوره از مسابقات در رشته حفظ 20 جزء بانوان هم رتبه‌های اول تا سوم را به ترتیب به هانیه برخورداری، فاطمه تقی‌زاده و فاطمه اسلامی اختصاص دادند.

در بخش حفظ کل قرآن کریم بانون هم فائزه سادات قریشی نسب به عنوان رتبه نخست، فاطمه صادق زاده به عنوان رتبه دوم و نرگس بیکی پور به عنوان رتبه سوم معرفی شدند.

رتبه نخست بخش دعاخوانی خواهران به زینب زینلی‌پور رسید و ملیحه نوروزی و راضیه ذوالفقاری موفق شدند رتبه‌های دوم و سوم را بدست آورند و در بخش قرائت ترتیل هم مهدیه مسعودی رتبه نخست را کسب کرد و رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به زهرا کریمی و فاطمه محمودی رسید.

در رشته قرائت تحقیق بانوان هم رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به فاطمه سادات میرکریمی، فاطمه قاسمی و فاطمه منتظری اختصاص پیدا کرد.

در بخش حفظ 10 جزء قرآن کریم قسمت برادران داوود شیشه‌‌بری رتبه نخست را به دست آورد و محمد داوود فلاحی رتبه حفظ 20 جزء رتبه اول و سید محمد مجتبی دهقان رتبه دوم و محمدعلی خیراندیش رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص داد.

امیرحسین عطارزاده رتبه نخست حفظ کل قرآن را کسب کرد و محمدرضا قزل باش هم موفق به کسب رتبه دوم شد و عباس فلاح قاری روشندل توانست رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش دعا خوانی هم رتبه اول به محمدعلی حق‌جو رسید و رتبه دوم این رشته هم حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی رسید و رتبه سوم هم به مرتضی دهقانی رسید.

در رشته اذان برادران هم سیدمحسن هاشمی پور رتبه اول را کسب کرد و محمدرضا بردستانی و علیرضا هاتفی به عنوان رتبه‌های دوم و سوم این بخش معرفی شدند و در بخش قرائت ترتیل برادران هم به ترتیب عرفان مزیدی، هادی حسن زاده و محمدجواد پوربحرانی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرد.

امیرحسین انواری، سید علیرضا میرجلیلی و محمدجواد برخورداری هم رتبه های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق برادران را کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار