نماینده مردم اردکان در مجلس:
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در تمامی روستا‌ها و شهرها انجام شود گفت: هتاکی به قرآن نمی‌تواند ذره‌ای از ارزش و توجه به قرآن در جهان بکاهد.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 11 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا دشتی در نشست هماهنگی برگزرای رویداد بزرگ قرآنی در شهرستان اردکان اظهار داشت: در ایامی که متاسفانه قرآن سوزی و هتاکی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک رخ داد، انتظار ما این بود که فضای کشور بیش از این قرآنی شود.
وی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: ما الان همه وظیفه داریم که نسبت به قرآن کریم بیشتر توجه داشته باشیم.
نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز که در جهان هتاکی به قرآن کریم صورت گرفته، ما باید با برنامه های خاص و ویژه رخدادها و فضا را تغییر داده و زمینه ارتباط مردم با قرآن را بیش از پیش فراهم کنیم.
دشتی با تاکید بر اینکه برگزاری رویداد بزرگ قرآنی در شهرستان اردکان اقدام خوبی است که باید ضمن تداوم، گسترش هم پیدا کند گفت: چنین رویدادها، برنامه ها و فضاسازی‌هایی که در ارتباط با قرآن کریم وجود دارد، باید نه تنها در شهرستان اردکان بلکه در تمام استان یزد و کشور هم به صورت ویژه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: حداقل ما باید بتوانیم در شهرستان‌ها و بخش‌های استان این تبلیغات را انجام دهیم که قرار است چنین رویداد بزرگی در اردکان برگزار شود و مردم استان بدانند که برگزاری رویدادهای قرآنی در دست اقدام است.
نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته قران کریم را بیشتر در قفسه‌ها وکتابخانه‌های مساجد مشاهده می کردیم ولی در چندسال گذشته خوشبختانه در تمامی مساجد و بعد از نمازها یک یا دو صفحه قرآن خوانده می‌شود که اهمیت بسیار بالایی دارد.
دشتی افزود: پس از گام دوم انقلاب و ورود به چله دوم انقلاب، باید برخورد و آموزش قرآن ما در کشور هم متفاوت شود؛ همه ما تا الان روان خوانی، قرائت، تفسیر و مسابقات قرآنی داشتیم اما همه ما باید تلاشمان بر این باشد که بتوانیم علاوه بر روخوانی قرآن کریم، معنا و مفهوم آیات را هم برای مردم تبیین کنیم.
وی تاکید کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با هتاکی‌های صورت گرفته به قرآن کریم وجود دارد این است که خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده که نور خدا و قرآن خاموش شدنی نیست و هرآنچه که دشمن تلاش کند نمی‌تواند تاثیری در بی توجهی به قرآن ایجاد کند اما وظیفه ما هم این است که در راستای ترویج هرچه بهتر و بیشتر قرآن کریم اقدام لازم را انجام دهیم.
نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی هم که می‌خواهیم انجام دهیم باید ویژه تمام اقشار و سنین و از روستاها و شهرهای کوچک شروع شود و به تمامی نقاط کشور ادامه پیدا کند تا شاهد برگزاری رویدادهای تبیینی قرآن کریم در تمامی نقاط کشور باشیم.
دشتی از توجه ویژه برنامه هفتم توسعه کشور به قرآن کریم اشاره کرد و افزود: احیا و فعالسازی موقوفات جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی با توجه به نیات واقفین باید تا پایان سال اول برنامه در دستور کار قرار گیرد و بتوانیم از این محل برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار