با حضور فرماندار، دادستان و روسای دانشگاه‌های اردکان انجام گرفت
نشست‌های شورای آموزش عالی اردکان پس از تشکیل شورای آموزش و پرورش این شهرستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 10 August 2023

آغاز به کار نشست‌های شورای آموزش عالی اردکان

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حسین سبزواری در نشست شورای آموزش عالی شهرستان اردکان با اشاره به اینکه موضوع آموزش در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در شهرستان اردکان، ایجاد حساسیت لازم نسبت به مسائل مرتبط با آموزش و پرورش و همچنین مقوله آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و پرورش را از سال قبل به صورت جدی شروع کردیم و با تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان، مسائل و مشکلات این حوزه را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم و خوشخبتانه الان بحث آموزش و پرورش به یک دغدغه عمومی در شهرستان تبدیل شده و تمامی مسئولان هم نسبت به آن حساسیت لازم را دارند.

فرماندار شهرستان اردکان ادامه داد: امسال هم بنای کار را بر این گذاشتیم که علاوه بر تداوم نشست‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان، اقدام به برگزاری جلسات شورای آموزش عالی اردکان کنیم و به بحث دانشگاه‌ها هم ورود قوی داشته باشیم.

سبزواری با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش عالی شهرستان اردکان از این پس به صورت منظم برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: علاوه بر جلسات ماهانه این شورا، هر دو هفته یک مرتبه نشست‌های تخصصی ویژه با روسای هر دانشگاه برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال و با برگزاری جلسات مستمر این شورا، نتایج خوبی را در زمینه پیشرفت و بهبود وضعیت فعالیت دانشگاه‌ها در شهرستان اردکان شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان اردکان به مسائل مطرح شده در نشست اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم مرتبط با دانشگاه‌ها بحث لزوم داشتن تنوع رشته‌ها در دانشگاه‌های شهرستان است و افق بلندمدت ما این است که بتوانیم در امور مختلف شهرستان از جمله سیاستگذاری شهرستان در زمینه دانش بهره‌گیری کنیم.

سبزواری بر ضرورت آینده پژوهی و نیازسنجی شهرستان به رشته‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید با یک برنامه ریزی دقیق و منظم به گونه‌ای عمل کنیم که هم نیروی فارغ التحصیل فنی و صنعتی مورد نیاز را تامین کنیم و هم فارغ التحصیلان علوم انسانی هم به میزان نیاز شهرستان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای باشد  که برای تمام سنین دانش‌آموزی و دانشجویی برنامه‌ریزی داشته باشیم به گونه‌ای که حتی برای خردسالانی که در سال‌های آینده قرار است به مدرسه ورود کنند هم برنامه عملی داشته باشیم.

در این نشست روسای دانشگاه‌های اردکان، فنی‌ و حرفه‌ای، علمی‌کاربردی، آزاد و پیام نور اردکان اقدام به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود کرده و خواستار برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات شدند.

دشتکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان هم به بیان مطالبی در ارتباط با مسائل مرتبط با آسیب‌های مطرح شده در این نشست پرداخت و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در ارتباط با امنیت مراکز دانشگاهی، خود مراقبتی و پیشگیری از سرقت به وسیله برخی اقدامات ساده است که مانع از وجود مشکل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار