معاون سازمان فرهنگی شهرداری کرمان گفت: به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ۵ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرک ولایت کرمان اجرای عمومی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 10 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمد ایلاقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: به همین مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در حال برگزاری است.

وی با ابراز اینکه شهرداری کرمان از اجرای برنامه‌های هنری در انتقال فرهنگ غنی عاشورایی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند، گفت: آیین سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی یکی از این برنامه‌ها است که با استفاده از ابزار هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم عاشورایی و ارزش‌های اسلامی در جامعه دارد.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه تعزیه یکی از آیین‌های پر مخاطب بوده و به واسطه آن ارتباط بسیار خوبی به‌ویژه با نسل جوان، نوجوان و نونهال جامعه برقرار می‌شود افزود: اجرای پنج مجلس تعزیه با موضوعات مختلف عاشورایی برنامه‌ریزی شده که در شهرک ولایت شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از اجرای تعزیه در شهرک ولایت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این مجالس توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ مردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ اجرای عمومی می‌شود.

ایلاقی با بیان اینکه کار فضاسازی محل برگزاری تعزیه توسط شهرداری منطقه یک کرمان در زمین جنب سالن ورزشی شهرک ولایت انجام شده است، گفت: از آنجا که این اجرا‌ها با اسب و با امکانات کامل انجام می‌شود این مکان انتخاب و داربست‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار یکی از گروه‌های خوب و فعال استان کرمان است که اجرا‌های زیبا همراه با عزاداری و سوگواری و یک کار هنرمندانه را از این گروه شاهد هستیم، افزود: از عموم مردم کرمان دعوت می‌شود در این مجالس تعزیه شرکت کنند.
منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار