مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده موسسات طرف قرارداد و مراکز ارائه دهنده خدمات درمان بیمه سلامت استان در راستای خدمت رسانی بهتر رتبه بندی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 10 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از ایرنا، سعید کرمی زنجانی روز پنجشنبه در شورای اطلاع رسانی این اداره کل یکی از اقدامات مهم این اداره را رتبه بندی سالانه پزشکان و موسسات طرف قرارداد عنوان کرد و افزود: از ۴۱۵ مرکز مشمول رتبه بندی ۲۷۸ مرکز در رتبه آ، ۹۷ موسسه و مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در رتبه بی، هشت مرکز در رتبه سی و یک مرکز در رتبه دی قرار گرفتند.

وی، اجرای طرح پزشک خانواده شهری را از دیگر برنامه‌های این اداره بیان کرد و گفت: بنا بر ضرورت این برنامه تا پایان سال جاری تمدید شده است.

این مسوول ادامه داد: تمدید اعتبار بیمه‌ها برای بیمه شدگان روستایی، مددجویان کمیته و بهزیستی انجام شده است.

به گفته کرمی، صدور بیمه نامه بستری یا گواهی بستری برای افراد مجهول الهویه در بیمارستان‌ها توسط این اداره کل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۶۰ بازدید نظارتی این اداره کل با رویکرد طرح دارویار انجام شد، اظهار داشت: همچنین ۱۱۵ مورد بازدید برای اجرای دستورالعمل بیماران خاص و صعب العلاج انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد:بر اساس مصوبه هیات وزیران با موضوع آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲ دهک درآمدی چهار و پنج نیز به جمعیت بیمه شده رایگان بیمه سلامت استان اضافه شدند.

وی اضافه کرد: بر این اساس میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و میزان پرداختی دهک پنج، ۲۰ درصد حق بیمه بود که از این پس رایگان می‌شود.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر ۲ دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شد میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

وی یادآور شد: پرداخت دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداخت دهک هفت از ۴۰ به ۳۰ درصد، پرداخت دهک هشت از ۶۰ به ۴۰ درصد و پرداخت دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار