مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امامزاده واجب التعظیم حضرت علی ابن حمزه (ع) همزمان با بزرگداشت ایام شهادت امام سجاد (ع) در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 10 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید مجتبی علوی اردکانی افزود: این مراسم در روز‌های پنجشنبه۱۹ و جمعه۲۰ مرداد در آستان مقدس حضرت علی ابن حمزه (ع) برگزار می‌شود.
دبیر ستاد اربعین استان فارس با دعوت از مردم مومن و متدین شهرستان شیراز و استان فارس برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها افزود:در روز پنجشنبه۱۹مرداد برنامه‌ها با تجمع و حضور مردم و‌هیئات مذهبی در مقابل آرامگاه حافظیه از ساعت هفده و سی دقیقه شروع خواهد شد و سپس مراسم عزاداری و حرکت مردم و دسته‌های عزادار را به سمت حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) خواهیم داشت که در این مراسم مردم عزادار و مومن و قرانی سومین حرم اهل بیت (ع) علاوه بر عزاداری، انزجار شدید خود را از اهانت کنندگان به قرآن کریم اعلام خواهند نمود.
وی ادامه داد: در طول مسیر عزاداری نیز موکب‌های مردمی و اهل بیتی (ع) برقرار و از عزاداران پذیرایی میکنند.
در ادامه این مراسم عزاداران بعد از تجمع در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) و پس از نماز مغرب و عشا به سخنان حجت الاسلام و المسلمین عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور گوش فرا خواهند داد.
علوی افزود: در روز سوم مراسم که روز جمعه ۲۰مردادماه و همزمان با شب شهادت امام سجاد (ع) است برنامه‌ها از ساعت هفده و سی دقیقه با اجرای مراسم تعزیه آغاز خواهد شد و بلافاصله پس از نماز مغرب و عشا مراسم سخنرانی و‌خطبه خوانی امام سجاد (ع) توسط حضرت آیت الله دکتر دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز را خواهیم داشت و سپس مراسم عزاداری حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) توسط مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار