نماینده مردم اردکان در مجلس:
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در تمامی روستا‌ها و شهرها انجام شود گفت: هتاکی به قرآن نمی‌تواند ذره‌ای از ارزش و توجه به قرآن در جهان بکاهد.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ 08 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا دشتی در نشست هماهنگی برگزاری رویداد بزرگ قرآنی اردکان، اظهار داشت: در ایامی که متاسفانه قرآن‌سوزی و هتاکی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک رخ داد، انتظار ما این بود که فضای کشور بیش از این قرآنی شود.
 
وی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر همه وظیفه داریم که نسبت به قرآن کریم بیشتر توجه داشته باشیم.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز که در جهان هتاکی به قرآن کریم صورت گرفته، ما باید با برنامه‌های خاص و ویژه رخدادها و فضا را تغییر داده و زمینه ارتباط مردم با قرآن را بیش از پیش فراهم کنیم.
 
دشتی با تاکید بر اینکه برگزاری رویداد بزرگ قرآنی در شهرستان اردکان اقدام خوبی است که باید ضمن تداوم، گسترش هم پیدا کند گفت: چنین رویدادها، برنامه‌ها و فضاسازی‌هایی که در ارتباط با قرآن کریم وجود دارد، باید نه تنها در شهرستان اردکان، بلکه در تمام استان یزد و کشور هم به صورت ویژه وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: حداقل ما باید بتوانیم در شهرستان‌ها و بخش‌های استان این تبلیغات را انجام دهیم که قرار است چنین رویداد بزرگی در اردکان برگزار شود و مردم استان بدانند که برگزاری رویدادهای قرآنی در دست اقدام است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته قرآن کریم را بیشتر در قفسه‌ها و کتابخانه‌های مساجد مشاهده می‌کردیم،اما در چند سال گذشته خوشبختانه در تمامی مساجد و بعد از نمازها یک یا دو صفحه قرآن خوانده می‌شود که اهمیت بسیار بالایی دارد.
 
دشتی افزود: پس از گام دوم انقلاب و ورود به چله دوم انقلاب، باید برخورد و آموزش قرآن ما در کشور هم متفاوت شود، همه ما تاکنون روان‌خوانی، قرائت، تفسیر و مسابقات قرآنی داشتیم، اما همه ما باید تلاشمان بر این باشد که بتوانیم علاوه بر روخوانی قرآن کریم، معنا و مفهوم آیات را هم برای مردم تبیین کنیم.
وی تاکید کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با هتاکی‌های صورت گرفته به قرآن کریم وجود دارد این است که خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده که نور خدا و قرآن خاموش شدنی نیست و هر آنچه که دشمن تلاش کند نمی‌تواند تاثیری در بی‌توجهی به قرآن ایجاد کند، اما وظیفه ما هم این است که در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر قرآن کریم اقدام لازم را انجام دهیم.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی هم که می‌خواهیم انجام دهیم باید ویژه تمام اقشار و سنین و از روستاها و شهرهای کوچک شروع شود و به تمامی نقاط کشور ادامه پیدا کند تا شاهد برگزاری رویدادهای تبیینی قرآن کریم در تمامی نقاط کشور باشیم.
 
دشتی از توجه ویژه برنامه هفتم توسعه کشور به قرآن کریم اشاره کرد و افزود: احیا و فعال‌سازی موقوفات جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی با توجه به نیات واقفین باید تا پایان سال اول برنامه در دستور کار قرار گیرد و بتوانیم از این محل برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.
 
رویدادها و برنامه‌های تاثیرگذار قرآنی در جامعه بیشتر شود
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل شاکر در این نشست با تاکید بر ضرورت برگزاری با کیفیت رویداد بزرگ قرآنی اردکان، اظهار داشت: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و حکومت جهانی را تشکیل می‌دهند،  به پیاده‌سازی معارف قرآن کریم در جامعه می‌پردازند.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل است که ما بالاتر از این نداریم که هر چه هست در  قرآن کریم است و بزرگان به ما یاد‌ داده‌اند که شروع قرآن کریم باب و اتمام آن معانی بزرگی دارد و یکی از آن معانی این است که برای هدایت انسان‌ها، قرآن و دستورات آن بس و کافی است.
 
امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم معارف قرآن را هر چه بیشتر تبلیغ و ترویج کنیم، می‌توانیم سعادت خودمان و حتی بشریت را تضمین کنیم و جامعه‌ای قرآنی و متعالی داشته باشیم.
 
شاکر بیان کرد: ما در حوزه قرآن کریم کارهای خوبی انجام داده‌ایم، اما همچنان با آن چیزی که باید در حوزه قرآنی باشیم فاصله بسیار زیادی داریم و همچنان باید تلاش خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین حافظ قرآن کریم با یک میلیون حافظ در کشور هفت میلیون نفری لیبی است و یک هفتم این کشور قرآن را حفظ هستند، گفت: این در حالی است که سیاست کشور ما این است که با جمعیت 85 میلیون نفری 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم که البته با این آمار هم فاصله بسیار زیادی داریم.
 
امام جمعه اردکان بیان کرد: به همین دلیل هم است که ما باید برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها و حتی دستیابی به توفیقات بیشتر از آن تلاش کنیم و این موضوع وظیفه‌ای بر دوش همه ما است.
 
شاکر ادامه داد: ما هرچه بتوانیم روی کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم تاثیرگذار است و الان خوشبختانه آیات کوتاه قرآن کریم حتی در کتاب‌های پیش دبستانی و دبستان وارد شده و این اقدام آثار خوبی در آینده جامعه ما خواهد داشت.
 
وی گفت: به هیچ عنوان نباید یک مدیر بگوید اینها وظیفه من نیست و در این حوزه فعالیت نمی‌کنم، بلکه همه وظیفه داریم که نسبت به این موضوع ورود کرده و در کنار انجام وظایف اداری خود، زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از دستورات و برکات قرآن در جامعه را فراهم کنیم.
 
امام جمعه اردکان بیان کرد: اگر تمام جهانیان، قران را بیشتر بشناسند و با قرآن آشنا شوند، حتی افرادی که مسلمان هم نیستند، ولی قرآن را شناخته‌اند، خود به خود جلوی هتاکی‌هایی که در دنیا به قرآن صورت می‌گیرد می‌ایستند.
 
شاکر افزود: همین الان هم مشاهده می‌کنیم که خیلی از داشمندان و شخصیت‌های دنیا که مسلمان نیستند در قبال این اقدام خباثت آلود دشمنان اسلام موضع گیری کرده و آن را محکوم کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: این اقدامات دشمنان باید برای ما تلنگری باشد که بیشتر به مباحث فرآنی و برگزاری رویدادهای تاثیرگذار قرآنی در جامعه توجه لازم را داشته باشیم.
 
رویداد بزرگ قرآنی به میزبانی اردکان برگزار می‌شود
 
حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت ترویج قرآن در جامعه اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروز در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ترویج قرآن و جاری و ساری کردن دستورات آن در زندگی است.
 
وی به در پیش بودن رویداد بزرگ قرآنی اردکان اشاره کرد و گفت: به واسطه تغییرات جمعیتی که در شهرستان اردکان رخ داده، از برگزاری چنین رویدادهایی حمایت می‌کنیم.
 
فرماندار شهرستان اردکان با تاکید بر اینکه رویداد قرآنی در میان تمامی رویدادها از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است عنوان کرد: با توجه به اینکه نبی مکرم اسلام(ص) در آخرین لحظات عمر شریفشان، تمامی مسلمانان را به تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سفارش فرمودند اهمیت قرآن کریم و توجه به آن کاملا نمایان است.
 
سبزواری کلمه لم تزلو را برای هدایت جامعه راهگشای بسیار خوبی دانست و افزود: اینکه شهرستان اردکان میزبان رویداد قرآنی استان یزد است برای ما مایه خرسندی است و انتظار از تمامی دستگاه‌ها و متولیان امر داریم که همکاری و برنامه‌ریزی لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این رویداد وجود دارد آن است که اردکان آمادگی و توانایی برگزاری رویدادهای ملی در حوزه قرآن کریم را دارد و این رویداد برای آماده سازی استان در این حوزه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
 
فرماندار شهرستان اردکان تصریح کرد: تمامی شهر باید آراسته به فضای قرآن باشد و همزمان با برگزاری این مراسم، عطر قرآن در تمامی فضای شهرستان اردکان احساس شود.
 
سبزواری به هتاکی‌های صورت گرفته به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه داریم در پاسداشت و ترویج قرآن در جامعه اقدام کنیم و بیش از پیش روحیه قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.
 
وی از تشکیل کمیته‌های مرتبط با رویداد بزرگ قرآنی یزد خبر داد و افزود: این رویداد یک اتفاق بسیار خوب و مهمی است و باید به تلاش شده که این رویداد را در خور شان برگزار کنیم.
 
فرماندار شهرستان اردکان زمان برگزاری رویداد بزرگ قرآنی استان یزد را 19 و 20 مردادماه دانست و افزود: این رویداد بزرگ با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و در شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار