رییس دادگستری رفسنجان با اشاره به فراوانی محصول پسته در سال جاری نسبت به سال‌های قبل گفت: احتمال افزایش سرقت پسته وجود دارد که از این رو طرح پیشگیری از سرقت پسته کلید خورده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حسین رمضانی‌زاده در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رفسنجان با موضوع سرقت پسته افزود: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته باید ضمن پلمب مراکز فاقد مجوز خرید و فروش این محصول، اقدام مقتضی در زمینه کنترل و برخورد با تبلیغات خرید و فروش پسته در فضای مجازی نیز انجام شود.

وی طرح قرق باغ‌های پسته و کنترل‌های ضابطه‌مند، انسداد راه‌های فرعی، نگهداری سارقان و معتادان متجاهر تا پایان فصل برداشت پسته در زندان، تشدید کنترل باغ‌ها و محل نگهداری پسته و مراقبت نسبت به استفاده از اتباع فاقد مجوز در فصل برداشت پسته را از موارد پیش بینی شده در طرح پیشگیری از سرقت پسته در این شهرستان برشمرد.

رییس دادگستری رفسنجان اضافه کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای نگهبانان و داشتن گواهی عدم سوءپیشینیه برای آنان ضروری است که این موضوع باید توسط دهیاری‌ها کنترل شود.

دادستان رفسنجان نیز گفت: سارقان پسته پس از دستگیری تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت نگه داشته می‌شوند.

علیرضا محمدی با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم سرقت پسته در رفسنجان افزود: در صورتی که سارق از اتباع بیگانه باشد کارت آن‌ها باطل خواهد شد.

به گزارش ایرنا پسته جزو اصلی‌ترین محصولات کشاورزی استان کرمان محسوب می‌شود که کشت آن در مناطق شمالی استان بیشتر رونق دارد و سالانه علاوه بر تامین نیاز داخلی قسمت زیادی از آن نیز به سبب مرغوبیت به خارج از کشور صادر می‌شود و ارزآوری مناسبی دارد.

شهرستان رفسنجان جزو مناطق اصلی کاشت درخت پسته در استان و کشور است که محصول آن کیفیت بالایی دارد و ۸۰ هزار هکتار باغ در این شهرستان زیرکشت محصول پسته رفته است.

رقم‌های پسته رفسنجان جزو مرغوب‌ترین محصولات هستند که شهره جهانی دارند و کله قوچی، اکبری، فندقی، احمد آقایی، اوحدی و ... از مشهورترین آن‌ها به شمار می‌روند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار