زنجان-دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب گفت: این بنیاد با رویکردی کاملاً غیرجناحی فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 03 August 2023

به گزارش تابناک زنجان به نقل از مهر، محمدمهدی مومنی‌ها ظهر پنج شنبه در آئین معارفه رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه این بنیاد در همه استان‌ها نمایندگی دارد، گفت: خوشبختانه این اتفاق در استان زنجان نیز رخ داد و امروز شاهد تشکیل این بنیاد در پایتخت شور و شعور حسینی هستیم.

وی با یادآوری اینکه بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب، فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد، افزود: رویکرد این مجموعه، انجام فعالیت‌ها با نگاه فرهنگی و هنری بوده و نگاه کاملاً غیرجناحی به موضوعات دارد.

این مسئول با بیان اینکه نگاه‌مان در بُعد بین‌المللی این است که بتوانیم با موضوعاتی، چون اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی با کار فرهنگی مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: بنا داریم دیپلماسی فرهنگی کشور را در این حوزه فعال کرده و عملاً در آینده نزدیک تأثیرات آن را در داخل کشور نیز مشاهده کنیم.

مومنی‌ها با اشاره به اینکه در حوزه مذاهب مختلف در داخل کشور با گروه‌های اهل تسنن ارتباطات خوبی داشته و در همین زمینه برنامه‌های مختلفی نیز برگزار کردیم، ادامه داد: تلاش داریم در همین راستا با برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی، اجازه ندهیم مقوله جدایی ادیان اتفاق بیفتد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب همچنین با اشاره به اینکه در موضوع تعزیه نیز ورود پیدا کرده‌ایم، متذکر شد: در برخی از تعزیه‌ها شاهد این هستیم که این مراسم اصالت خود را در برخی مواقع از دست داده است، به همین خاطر تلاش کردیم تا بر اساس موضوعاتی که بوده، تعزیه‌های فاخری را بنا کنیم و این موضوع تا به امروز در کشور‌های فنلاند، بلژیک، هلند و … محقق شده است.

مومنی‌ها همچنین چاپ قرآن بر اساس روان‌شناسی رنگ‌ها و ترجمه آن به زبان انگلیسی و اسپانیایی، تولید سریالی با عنوان نرجس خاتون، چاپ کتاب و … را از جمله برنامه‌های این بنیاد اعلام و اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که در حوزه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی انجام دادیم، برند غذایی طیب بود که یک پله بالاتر از برند حلال است و در اروپا نیز به ثبت رسید. معتقدیم غذا علاوه بر اینکه باید حلال باشد، باید از کیفیت لازم نیز برخوردار باشد، لذا یونسکو حمایت‌های لازم را از این قضیه داشته و کشور‌های عربی نیز استقبال خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز از بودجه دولتی استفاده نکردیم؛ چرا که قصد نداشتیم دچار روزمرگی شویم، بلکه هزینه‌های بنیاد توسط خود بنیاد و به واسطه کمک شیعیان جهان اسلام تأمین اعتبار شده است.

در این مراسم رضا رحیم پور به عنوان رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان زنجان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار