مدیر حراست شبکه بهداشت و درمان: هر گونه تماس یا پیامک تلفنی که شما را به سوی دستگاه عابر بانک و سپس اجرای تراکنش‌های مالی دعوت کند، قطعا کلاهبرداری است.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 02 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مدیر حراست شبکه بهداشت و درمان گفت: کلاهبردار در تماس با پزشکان، پرستاران و کارشناسان بهداشت، خود را مسئول امور مالی مرکز، بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی معرفی کرده و اعلام می‌کند که مبلغی به اشتباه به حساب آن‌ها واریز و بلوکه شده است.
کریمی افزود: تقاضای او این است که فرد به عابر بانک مراجعه کرده، موضوع را از آن طریق بررسی کند و بعد از حضور شخص کنار عابر بانک و ورود کارت به دستگاه مبالغی از حساب آن‌ها کم خواهد شد.
او ضمن تاکید بر تکرار این موارد در حوزه بهداشت و درمان و الزام حساسیت کارکنان گفت: در روز گذشته فرد کلاهبردار با یکی از پزشکان تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مدیر مالی با اعلام پرداخت اضافه واریز، از وی خواسته سریعا مبلغ به حسابی برگشت دهد در غیر این صورت حساب شما بلوکه می‌شود. بعد از واریز و جابجایی مبلغ، خط تلفن کلاهبردار خاموش شده و دیگر جواب نمی‌دهد.
کریمی گفت: به کادر حوزه سلامت و پزشکی توصیه می‌کنیم در صورتی که تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب و یا اهدا جوایز و از این قبیل موارد دریافت کردید قبل از هرگونه انتقال وجه به سرعت با مسئول اداری، مالی و یا واحد حراست تماس گرفته و از صحت موضوع مطمئن شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار