استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: راه آهن زاهدان- بیرجند - مشهد، جزو ۵ طرح زیرساختی مهم و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 01 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از ایسنا، جواد قناعت، امروز سه شنبه ۱۰ مرداد به تشریح نتایج دیدار خود با معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با هدف پیگیری تأمین منابع راه آهن و تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان صورت پرداخت.

استاندار با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه راه آهن برای تمام قطعات موجود در استان مشخص شده، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به اینکه روند اجرای کار در این پروژه برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، مهمترین موضوع روش‌های تأمین منابع مالی آن و هماهنگی با وزارت نفت و راه و شهرسازی برای انجام تهاتر نفتی است.

قناعت ادامه داد: در این نشست تخصصی درخصوص روش‌های تأمین منابع مالی طرح ریلی استان بحث و رایزنی و بر ضرورت تسریع در انجام تهاتر نفتی جهت اجرای پروژه راه آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی تأکید شد.

وی افزود: بحث و گفتگو درخصوص مسائل پیمانکاران در زمینه رفع موانع احتمالی در راستای شتاب دادن به روند اجرای کار هم از مباحث مطرح شده در این جلسه بود. با عنایت به اینکه در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه در استان خواهیم بود، باید همه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا کار با سرعت و بدون هیچ مانعی پیش رود و ادامه یابد.

استاندار تصریح کرد: با استفاده از فرصت این نشست، موضوع تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز پیگیری شد. اعتبارات تعیین شده برای اجرای باند‌های دوم در سطح استان بنا به اهمیت موضوع، از شرایط مطلوبی برخوردار است و سهم باند‌های دوم از اعتبارات سفر رئیس جمهور، بسیار ویژه دیده شده است.

گفتنی است؛ این دیدار با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار